Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Müziksel İşitme Okuma ve Yazma II THO 108 2 4 + 2 5 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. BİRSEL HASÇELİK
Dersi Verenler Öğr.Gör. BİRSEL HASÇELİK,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilerin müziksel işitme, okuma ve yazma becerilerinin gelişimini sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Müzik teorisi, tonalite, ritmik okuma, duyuş, deşifre, solfej, ritmik dikte, melodik dikte.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Müzik teorisine ilişkin bilgileri kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Sınav, Ödev,
2 Tonalite bilgisini kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Sınav, Ödev,
3 Majör ve minör tonaliteleri örneklerle açıklar. Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Sınav, Ödev,
4 Tonalite bilgisini deşifre, solfej ve dikte çalışmalarında kullanır. Alıştırma ve Uygulama, Benzetim, Problem Çözme, Sınav, Sözlü Sınav, Performans Görevi,
5 Düzeyine uygun okuma parçalarını deşifre eder. Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Sözlü Sınav,
6 Düzeyine uygun okuma parçalarının solfejini yapar. Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Sözlü Sınav, Performans Görevi,
7 Düzeyine uygun melodik dikte çalışmaları yapar. Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Sınav,
8 Polifonik okuma parçalarını uyum içinde söyler. Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Grup Çalışması, Sözlü Sınav,
9 Fa anahtarında yazılı olan parçaların ritmik okuma ve solfej çalışmalarını yapar. Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Sözlü Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Müzik teorisine ilişkin temel bilgiler
2 Teorik bilgilerin, deşifre ve solfej çalışmaları
3 Duyuş çalışmaları, tartım diktesi çalışmaları
4 Basit ve bileşik ölçülerde düzeye uygun ritmik okuma çalışmaları
5 Tonalite ve majör ton kavramının uygulamalı anlatımı.
6 Do Majör dikte, deşifre çalışmaları. Tonalite konusunun tekrarı
7 Ritmik deşifre ve okuma çalışmaları
8 Ara sınav
9 Solfej ve ritmik okuma çalışmaları
10 Fa anahtarı öğretimi, tartım diktesi çalışmaları
11 Fa anahtarında ritmik okuma ve solfej çalışmaları
12 Deşifre ve solfej çalışmaları
13 Deşifre ve solfej çalışmaları
14 Dönem içi çalışmaların tekrarı,
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Berkowitz, S., Fontrier, G., & Kraft, L. (1986).A New Approach to Sight Singing. New York: W.W.Norton&Company.

Fontaine, F. (1955). Ritim ve Zaman Duygusunun Temelleri. (copyright 1955 by Editions Henry Lemoine).

Özgür, Ü., & Aydoğan, S. (2015). Müziksel İşitme Okuma Eğitimi ve Kuram 1. Kitap. Ankara: Arkadaş.

Özgür, Ü., & Aydoğan, S. (2015). Müziksel İşitme Okuma Eğitimi ve Kuram 2. Kitap. Ankara: Arkadaş.

Sun, M., & Munzur, M. (2011). Aralık Bilgisi: Kuramsal Açıklamalar, Örnekler ve Uygulamalı Alıştırmalar. Ankara: Sun.

Sun, M. (2011). Solfej 1. Ankara: Sun.

Sun, M. (2011). Solfej 2. Ankara: Sun.

Yavuzoğlu, N. (2010). Uygulamalı Müzik Teorisi-1. İstanbul: İnkılap.

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olma ve bu bilgiyi mesleğinde ve araştırmalarında kullanma becerisine sahiptir. X
2 İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. X
3 Alanı ile ilgili yaptığı bütün çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. X
4 Yapacağı çalışmalarda alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. X
5 Türk halk oyunlarının sahne sanatlarının bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. X
6 Müzik ve hareket notası yazımı konusunda yetkindir. X
7 Türk halk oyunlarının temelini oluşturan bilim ve sanat alanları ile Dünya danslarının karakteristiklerini uzman veya uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. X
8 Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). X
9 Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini yapacağı çalışmalarda kullanır. X
10 Halk oyunları, koreoloji, müzik ve Türk milli kültürü alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme ve analiz etme becerisine sahiptir. X
11 Sanat ve bilim alanında ulusal ve uluslararası boyutta ortak bilgi seviyesine ulaşır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 20
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Final 40
1. Yıl İçinin Başarıya 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 6 96
Ara Sınav 1 12 12
Kısa Sınav 2 6 12
Ödev 1 6 6
Final 1 12 12
Toplam İş Yükü 138
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,52
Dersin AKTS Kredisi 6