Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Makine Mühendisliği Laboratuvarı | MKM 403 | 7 | 0 + 2 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MURAT ÖZSOY |
Dersi Verenler | Prof.Dr. RECEP KOZAN, Doç.Dr. SEÇİL EKŞİ, Prof.Dr. YAŞAR İSLAMOĞLU, Doç.Dr. ÜNAL UYSAL, Prof.Dr. TAHSİN ENGİN, Prof.Dr. MURAT ÖZSOY, Dr.Öğr.Üyesi OSMAN İYİBİLGİN, Doç.Dr. SEDAT İRİÇ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencinin 6 yarıyıl süresince edinmiş olduğu mühendislik temel alan derslerindeki teorik kazanımlarını kullanarak laboratuvar ortamında deney tasarlayarak uygulaması ve sonuçlarının analiz edilerek sözlü ve yazılı olarak raporlayabilmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Çekme, Çentik Darbe-Sertlik Deneyi, Burulma, Sönümlü Serbest Titreşimler, Isı Değiştiricileri, Pompa, Helisel Dişli Çarklarda Verim Ölçümü,Francis ve Pelton Türbin Deneyi,PID ile Dc Motor Kontrolü Deneyi ,Eksenel Gerilme |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Mekanik testleri yapabilir. | Deney / Laboratuvar, | Sınav, |
2 | Fiziksel bir sistemi PID ile kontrol edebilir. | Deney / Laboratuvar, | Sınav, |
3 | Enerji dönüşümlerini inceler. | Deney / Laboratuvar, | Sınav, |
4 | Sürtünme katsayısını belirleyebilir ve dişli çarklarda verim ölçümü yapabilir. | Deney / Laboratuvar, | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İSG Eğitimi | |
2 | Çekme Deneyi | |
3 | Sertlik ve Çentik Darbe Deneyi | |
4 | Sönümlü Serbest Titreşimler Deneyi | |
5 | Helisel Dişli Çarklarda Verim Ölçümü Deneyi | |
6 | Francis ve Pelton Türbin Deneyi | |
7 | Pompa Deneyi | |
8 | Burulma Deneyi | |
9 | Ara sınav | |
10 | PID ile Dc Motor Kontrolü Deneyi | |
11 | Isı Değiştirici Deneyi | |
12 | Eksenel Gerilme | |
13 | Telafi Deneyleri | |
14 | Telafi Deneyleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Deney Föyleri |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | -Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | -Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | -Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | -Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 | -Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | |||||
6 | -Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 | -Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | -Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 | -Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 | -Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 | -Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 30 |
2. Performans Görevi (Laboratuvar) | 30 |
3. Performans Görevi (Laboratuvar) | 20 |
4. Performans Görevi (Laboratuvar) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Performans Görevi (Laboratuvar) | 10 | 5 | 50 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 10 | 5 | 50 |
Toplam İş Yükü | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |