Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mühendislik Deneyimi Eğitimi | GDM 494 | 8 | 5 + 0 | 5 | 5 |
Ön Koşul Dersleri |
Tüm dersler (7. yarıyıla kadar olan) |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. OMCA DEMİRKOL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Altı yarıyılın sonunda tüm zorunlu derslerini tamamlayan, Gıda Mühendisliği öğrencilerine, öğrendiklerini gıda sektöründeki bir işletmede uygulama imkanı vererek deneyim kazanmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | İşletmenin, ürün ve üretim prosesini, organizasyonel yapı ve ilişkiler, kalite yönetim,tesis yerleşim, planlama ve kontrol, tedarik ve satınalma, stok yönetimi, ürün satış ve dağıtım, atık yönetimi, laboratuvar yönetim sistemlerinin inceleme ve analizi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bir işletmenin Organizasyonel yapı ve ilişkiler hakkında bilgilenir | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
2 | Bir işletmenin Üretim Süreci hakkında bilgilenir | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
3 | Bir işletmenin Kalite Yönetim sisteminin çalışmasını öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
4 | Bir işletmenin Tedarik ve Satınalma süreçlerini işletme içinde inceleme imkanı bulur. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
5 | Bir işletmenin Stok ve Depo Yönetimi sistemlerinin çalışmasını öğrenir | Anlatım, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
6 | Bir işletmenin Ürün Satış ve Dağıtım süreçlerini işletme içinde inceleme imkanı bulur. | Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
7 | Bir işletmenin planlama ve kontrol faaliyetleri konusunda uygulama tecrübesi kazanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
8 | Bir işletmenin laboratuvar sistemlerini, analiz yöntem ve prensipleri konusunda bilgilenir | Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
9 | Bir işletmenin atık giderme sistemlerini inceleme imkanı bulur | Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Gıda Mühendisliği ile ilgili tüm uygulamalı kitaplar |
Ders Kaynakları | Gıda Mühendisliği ile ilgili tüm uygulamalı kitaplar |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
3. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
4. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
1. İş Sağlığı ve Güvenliği | 0 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 7 | 7 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 11 | 11 |
Toplam İş Yükü | 127 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |