Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mühendislik Deneyimi Uygulaması | GDM 492 | 8 | 0 + 20 | 10 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. OMCA DEMİRKOL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | ilk 3 sınıfta teorik ve pratiğe yönelik dersler alan Gıda Mühendisi adaylarının 1 dönem 16 hafta boyunca İş Dünyası ve Sanayi deki firmalarda uygulamalı çalışmalar ve projeler üzerinde çalışarak öğrendiklerini uygulayarak mezuniyet öncesinde mühendislik deneyimi kazanmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Diğer derslerde öğrenilenlerin sanayi ve iş dünyasında ortaya çıkan karmaşık problemlerin çözümlerini yaşayarak öğrenme hedefine yönelik olarak üretim faaliyetlerinin planlanması, kontrolü, yönetimi üzerinde uygulamalı çalışmalar için gerekli yöntemler.. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bir işletmenin üretim süreci ve organizasyonel yapı ve ilişkiler hakkında bilgilenir | Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav, Performans Görevi, |
2 | Bir işletmenin kalite yönetim sistemlerini ve çalışmasını öğrenir | Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav, Performans Görevi, |
3 | Bir işletmenin yerleşim planı hakkında bilgilenir ve deneyim kazanır. | Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Performans Görevi, |
4 | Bir işletmenin planlama ve kontrol faaliyetleri konusunda uygulama tecrübesi kazanır. | Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Performans Görevi, |
5 | Bir işletmenin tedarik ve satın alma süreçlerini işletme içinde inceleme imkanı bulur. | Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav, Performans Görevi, |
6 | Bir işletmenin stok ve depo yönetimi sistemlerinin çalışmasını öğrenir | Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav, Performans Görevi, |
7 | Bir işletmenin mamul satış ve dağıtım süreçlerini işletme içinde inceleme imkanı bulur. | Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav, Performans Görevi, |
8 | Bir işletmenin atık giderme sistemlerini inceleme imkanı bulur | Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav, Performans Görevi, |
9 | Bir işletmenin laboratuvar sistemlerini, analiz yöntem ve prensiplerini inceleme imkanı bulur. | Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Gıda Mühendisliği ile ilgili tüm uygulamalı kitaplar. |
Ders Kaynakları | Gıda Mühendisliği ile ilgili tüm uygulamalı kitaplar. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
3. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
4. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
1. İş Sağlığı ve Güvenliği | 0 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 20 | 280 |
Performans Görevi (Uygulama) | 4 | 5 | 20 |
Toplam İş Yükü | 300 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 10 |