Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kimyasal Prosesler CVM 306 6 3 + 1 4 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. FÜSUN BOYSAN
Dersi Verenler Prof.Dr. İSMAİL AYHAN ŞENGİL, Doç.Dr. FÜSUN BOYSAN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Çevre Mühendislerine kimyasal esaslı arıtma yöntemlerini öğretmek

Dersin İçeriği

Sularda Sertlik,iyon değiştiriciler,Adsorpsiyon, oksidasyon,dezenfeksiyon,koagülasyon ve flokülasyon,kimyasal çöktürme ve uygulamaları

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sularda sertlik parametresini ve giderme yöntemlerini tanır ve kireç-soda metodunun hesaplamalarını yapar Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
2 İyon değ,iştiricileri ve iyon değiştirme prosesini tanır ve kolon projelendirme hesaplarını yapar Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
3 Adsorpsiyon prosesini öğrenir ve su arıtımına uygular, adsorpsiyon kolonlarını projelendiri Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
4 Okidasyon prosesini ve oksidantları tanır, hesaplamalarını yapar Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
5 Dezenfeksiyonu tanımlar,dezenfektanları tanır ve klorlama ile ilgili hesaplamaları yapar Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
6 Koagülasyon ve flokülasyon işlemlerini öğrenir, projelendirmelerini yapar Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
7 Kimyasal çöktürmeyi tanımlar ve su arıtımında kimyasal çöktürme hesaplarını yapar. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Ödev, Proje / Tasarım, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Sularda sertlik ve giderilmesi / Laboratuvar Uygulaması
2 Kireç-soda metodu ile sertlik giderimi ile ilgili projelendirme
3 İyon değiştiriciler ve iyon değiştirme / Laboratuvar Uygulaması
4 İyon değiştirici sistemlerin projelendirilmesi
5 Adsorpsiyon ve su arıtımında uygulanması / Laboratuvar Uygulaması
6 Adsorpsiyon sistemleri ile ilgili projelendirme
7 Oksadasyon ve su arıtımında oksidasyonun kullanılması / Laboratuvar Uygulaması
8 Dezenfeksiyon,dezenfeksiyon yöntemleri ve uygulamalar / Laboratuvar Uygulaması
9 Klorlama, klorlama ile ilgili uygulamalar
10 Ara sınav
11 Koagülasyon ve Flokülasyon / Laboratuvar Uygulaması
12 Su arıtımında koagülasyon ve flokülasyon sistemlerinin projelendirilmesi
13 Kimyasal çöktürme
14 Kimyasal çöktürme sistemlerinin projelendirilmesi
Kaynaklar
Ders Notu

Özel Ders notları

Ders Kaynakları

1.AWWA, Water Quality and Treatment, Fourth Ed.,McGraw-Hill,Inc., 1990
2.W.Stumm,J.J.Morgan, Aquatic Chemistry, Third Ed., John Wiley&Sons, Canada, 1996

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matemetik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanma becerisi X
2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerinin seçme ve uygulama becerisi X
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi X
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi X
5 Karmaşık Mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi
7 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
9 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yöntemi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi
11 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 5
2. Kısa Sınav 5
3. Kısa Sınav 5
1. Ödev 5
2. Ödev 5
3. Ödev 5
Toplam 100
1. Final 55
1. Yıl İçinin Başarıya 45
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 1 5 5
Ödev 1 5 5
Final 1 8 8
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 8 8
Toplam İş Yükü 132
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,28
Dersin AKTS Kredisi 5