Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kültürlerarası Edebiyat I | ADE 407 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi FATİH ŞİMŞEK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi FATİH ŞİMŞEK, |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Dudu UYSAL |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kültürlerarası edebiyat kavramını açıklamak ve Alman edebiyatında yabancı kökenli yazarların var olduğu ortamı incelemek |
Dersin İçeriği | Kültürlerarası Edebiyat kavramının doğuşu, önemi, kapsamı, geçmişte ve günümüzde kültür farklılıkları ile oluşan edebi düşünce ve ürünler, Goethe ve oryantalizm, 20yy.da modern Avrupada yabancıların yaşadığı deneyimler, Almanyadaki -Türk edebiyatı, Göçmen Edebiyatı üzerinde tarihsel ve örnekler bağlamında durulacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kültür kavramını tanımlar. | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, |
2 | Kültürlerarası ilişkilerin gerçekleşme biçimlerini, süreçlerini ve kapsamını tartışır. | Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, |
3 | Edebiyatın kültürlerarası ilişkiler içindeki işlevini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, |
4 | Alman edebiyatındaki Türk kökenli yazarları tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, |
5 | ) Alman edebiyatındaki Türk kökenli yazarları kültürlerarası edebiyat alanı içerisinde değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, |
6 | ) Alman edebiyatındaki Türk kökenli yazarların içinde bulunduğu sosyo-psikolojik ortamı değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Methoden den Analyse der literarischen Werke | |
2 | Methoden den Analyse der literarischen Werke | |
3 | die unwürdige greisin von Brecht. | |
4 | die unwürdige greisin von Brecht. | |
5 | Die Probe von Herbert Malecha | |
6 | Die Probe von Herbert Malecha | |
7 | das Bettelweib von Locarno von Kleist. | |
8 | das Bettelweib von Locarno von Kleist. | |
9 | ARASINAV | |
10 | Der Tod von Elsa Baskoleit von H.Böll | |
11 | Der Tod von Elsa Baskoleit von H.Böll | |
12 | Kısa Sınav | |
13 | Zusammenfassung | |
14 | Zusammenfassung |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Ünal,Arif: Ders Notları |
Ders Kaynakları | [2] Arif Ünal : Edebiyat Biliminin Yöntemleri [3]Arif Ünal: Novelci Yönüyle Heinrich von Kleist. [4]Deutsche Kurzgeschichten |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine Alman Dili ve Edebiyatında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgilere sahip olur. | X | |||||
2 | Alman Dili ve Edebiyatındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirir, karmaşık problem ve konuları belirler, analiz eder, tartışır; bilimsel kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilir. | X | |||||
3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda bilgilendirir; onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır. | ||||||
4 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. | ||||||
5 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | X | |||||
6 | Alman Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile yetkinlik kazanılmış Almanca´yı Avrupa Dil Portfolyosuna göre B2 ve İngilizce´yi B1 seviyesinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
7 | Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahiptir. | ||||||
8 | Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda stratejik yönetim ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir, elde ettiği verileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | ||||||
9 | Alman Dili ve Edebiyatı’nın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir. | X | |||||
10 | Diller, Edebiyatlar ve Kültürlerarası bilimsel çalışmalar üretir, kendi kültürüne ve başka kültürlere katkıda bulunabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |