Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Psikolojiye Giriş | PDR 191 | 1 | 4 + 0 | 4 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ALİ ARSLAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ALİ ARSLAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Psikoloji alanının ve temel problemlerinin tanıtılması Psikoloji biliminin temel kavramlarını kullanabilme |
Dersin İçeriği | Psikoloji alanının kavramlarını, bilimin ortaya çıkış koşullarını, temsilcilerini ve kuramlarını öğrenciye tanıtmak. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Psikolojinin temel kavramlarını (duyum, algı, öğrenme, kişilik vb.) açıklar. | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Psikoloji biliminin tarihi gelişimindeki ekolleri, başlıca temsilcileri açıklar ve karşılaştırır. | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
3 | Psikolojinin diğer bilimlerle ilişkisini açıklar. | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
4 | İnsan davranışına etki eden psikolojik faktörleri analiz eder. | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
5 | Kişilik oluşumu, kişilik teorileri ve kişilik ölçümleri ile ilgili süreçleri açıklar. | Tartışma, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
6 | Davranışın oluşumunda etki eden psikolojik faktörler hakkında değerlendirme yapar. | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
7 | Psikoloji biliminin temel kavramları ile davranışa olan etkileri birey üzerinde açıklar. | Tartışma, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Psikoloji nedir? | |
2 | Psikolojinin diğer bilimlerle ilişkisi | |
3 | Psikolojinin tarihsel gelişimi | |
4 | Psikolojide araştırma metodları | |
5 | Davranış ve biyolojik temelleri | |
6 | Duyum ve algı | |
7 | Öğrenme süreci | |
8 | Öğrenme süreci | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Düşünce, dil, kavramlar ve problemler | |
11 | Kişilik gelişimi | |
12 | Kişilik ve kişilik teorileri | |
13 | Davranış bozuklukları | |
14 | Psikoterapi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Doğan Cüceloğlu, İnsan ve Davranışı |
Ders Kaynakları | Freud, Adler, Lacan, Jung’un başlıca eserleri |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyoloji ve yardımcı disiplinlerle ilgili, en etkin metotları ve güncel bilgileri içeren bilgi kaynakları, uygulama araç – gereçlerini, üst düzeyde kullanabilme bilgisine sahiptir. | X | |||||
2 | Sosyoloji disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, geçmiş ve güncel bağlantıları ile konuları tanılar, analiz eder, tartışır ve gelecek projeksiyonu sunar. | ||||||
3 | Sosyoloji disiplini ve ilgili alanlarda elde ettiği birikimi aktif biçimde yazılı ve sözlü yolla ifade edebilir, bu alanlarda ihtiyaç duyan kişi ve kurumlara araştırma ve rapor sunar. | ||||||
4 | Sosyoloji metotlarını kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama, sentez yapma ve değerlendirme becerilerine sahiptir. | ||||||
5 | Güncel sosyolojik kavramsallaştırmalara, akımlara ve tartışmalara eleştirel yönden yaklaşabilir. | ||||||
6 | Alanındaki yönelimleri, ihtiyaçları bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. | ||||||
7 | Alanıyla ilgili çalışmalarda sorumluluk üstlenir, bağımsız veya takım çalışması yaparak çözümler üretir. | ||||||
8 | Sosyoloji alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). | ||||||
9 | Sosyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, donanımı ve istatistik bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
10 | Sosyoloji alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
11 | Sosyolojik bilgiyi, diğer toplum bilimleriyle disiplinler arası bir düzlemde farklı toplum ve kültürlerde etkili bir şekilde işler ve disiplinler arası çalışmalara katılır. | ||||||
12 | Alanında bilgisini geliştirmek yeni açılımlar ortaya koymak için çaba gösterir, yeniliklere açıktır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 25 |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
Toplam | 95 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
1. Pratik | 5 |
Toplam | 105 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ödev | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |