Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Bitirme Çalışması FIZ 498 8 0 + 4 4 10
Ön Koşul Dersleri İlk iki sınıf derslerini vermiş, 3 ve 4. Sınıf derslerini alıyor/almış olmak
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NİLÜFER DEMİRCİ SAYĞI
Dersi Verenler Prof.Dr. RECEP AKKAYA,
Dersin Yardımcıları Bölüm Arş.Gör.
Dersin Kategorisi Genel Eğitim
Dersin Amacı Fiziğin değişik anabilim dallarında özel bir konuyu araştırıp yazılı olarak sunmak
Dersin İçeriği Değişik fizik konularının araştırılması, tez haline getirilmesi ve sunumu
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Bitirme çalışmasının yapım aşamalarını planlar. Anlatım, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Sınav, Performans Görevi,
2 Bitirme çalışması ile ilgili literatür taraması yapar. Anlatım, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Sınav, Performans Görevi,
3 Konusu ile ilgili bulduğu bilgileri düzenler. Anlatım, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Sınav, Performans Görevi,
4 Bitirme çalışmasını yazılı hale getirir. Anlatım, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Sınav, Performans Görevi,
5 Bitirme çalışmasının sunumunu hazırlayarak anlatır. Anlatım, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Sınav, Performans Görevi,
6 Bitirme çalışması ile ilgili soruları yanıtlar. Anlatım, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Sınav, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Literatür taraması [1] ve [2]
2 Literatür taraması [1] ve [2]
3 Literatür taraması [1] ve [2]
4 Literatür taraması [1] ve [2]
5 Tarama sonuçlarının derlenmesi ve kaynakça oluşturulması [1] ve [2]
6 Tezin giriş bölümünün yazımı [1] ve [2]
7 Tezin giriş bölümünün yazımı [1] ve [2]
8 Tezin birinci bölümünün yazımı [1] ve [2]
9 Tezin giriş ve birinci bölümlerinin kontrolü [1] ve [2]
10 Tezin iki ve üçüncü bölümlerinin yazımı [1] ve [2]
11 Tezin iki ve üçüncü bölümlerinin yazımı [1] ve [2]
12 Tezin diğer bölümlerinin yazımı [1] ve [2]
13 Tezin sonuç bölümünün yazımı [1] ve [2]
14 Tezin tamamının danışman tarafından kontrolü [1] ve [2]
Kaynaklar
Ders Notu [1] Temel fizik kitapları ve makaleler
[2] Basın ve yayın araçları
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Fizik ve matematik alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi X
1 Fizik ve matematik alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi X
2 Fen ve matematik alanlarındaki kuramsal, deneysel ve teknolojik bilgi ve deneyimlerini uygulama ve kavrama X
2 Fen ve matematik alanlarındaki kuramsal, deneysel ve teknolojik bilgi ve deneyimlerini uygulama ve kavrama X
3 Fizik alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme, analiz etme, tartışmalar yapma, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi X
3 Fizik alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme, analiz etme, tartışmalar yapma, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi X
4 Fizik uygulamalarında deney kurma ve gerçekleştirme, veri toplama, deney sonuçlarını analiz etme, yorumlama ve kavrama X
4 Fizik uygulamalarında deney kurma ve gerçekleştirme, veri toplama, deney sonuçlarını analiz etme, yorumlama ve kavrama X
5 Fizik alanı uygulamalarının sonuçları hakkında toplumu bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm yöntemlerini, nicel ve nitel verilere dayandırarak açık bir biçimde aktarma becerisi X
5 Fizik alanı uygulamalarının sonuçları hakkında toplumu bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm yöntemlerini, nicel ve nitel verilere dayandırarak açık bir biçimde aktarma becerisi X
6 Fizik alanı ile ilgili modern ve teknolojik yöntem, teknik ve cihazları kullanma becerisi X
6 Fizik alanı ile ilgili modern ve teknolojik yöntem, teknik ve cihazları kullanma becerisi X
7 Fizik alanında gerekli olan bilgisayar yazılımı ve donanımı kullanabilme becerisi X
7 Fizik alanında gerekli olan bilgisayar yazılımı ve donanımı kullanabilme becerisi X
8 Alan dışı seçimlik desler ile farklı ilgi alanlarında kişisel gelişimi destekleme becerisi X
8 Alan dışı seçimlik desler ile farklı ilgi alanlarında kişisel gelişimi destekleme becerisi
9 Disiplinlerarası çalışmaları bağımsız ya da takımlarda etkin bir biçimde yürütme becerisi X
9 Disiplinlerarası çalışmaları bağımsız ya da takımlarda etkin bir biçimde yürütme becerisi
10 Bilim ve teknoloji konularındaki endüstrinin ihtiyaç duyduğu sektörlerde güncel gelişmeleri takip ederek kişisel ya da sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi X
10 Bilim ve teknoloji konularındaki endüstrinin ihtiyaç duyduğu sektörlerde güncel gelişmeleri takip ederek kişisel ya da sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi X
11 Fizik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında kazanılan Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi ve en az bir yabancı dil bilgisini kullanma ve bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözetme becerisi X
11 Fizik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında kazanılan Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi ve en az bir yabancı dil bilgisini kullanma ve bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözetme becerisi X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 70
1. Sözlü Sınav 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 10 160
Ödev 1 10 10
Sözlü Sınav 1 8 8
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 252
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 10,08
Dersin AKTS Kredisi 10