Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Elektronik FIZ 303 5 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri Fizik II dersinin alınmış olması gerekir. Fizik Laboratuvarı-II derslerinin alınmış olması tavsiye edilir.
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. HÜSEYİN YASİN UZUNOK
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi YUSUF KARAKUŞ, Doç.Dr. HÜSEYİN YASİN UZUNOK,
Dersin Yardımcıları Bölüm Araştırma Görevlileri
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bu ders öğrencilere, diyotlar, BJT ve FET türü transistorlar ve işlemsel yükselteçleri tanıtmak ve bu devre elemanları ile kurulu devrelerin çalışmasını anlamak.
Dersin İçeriği Yarıiletken Diyotlar,Diyot Uygulamaları, İki kutuplu Jonksiyon Transistörleri, DC Öngerilimleme, Alan Etkili Transistörler, Fet Öngerilimleme, Transistör Modelleme, Doğrusal Entegre Devreler, İşlemsel Yükselteçler, Doğrusal ICler: Regülatörler
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Yarıiletken diyotların fiziksel özelliklerini açıklar. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme, Sınav, Ödev,
2 Doğrultucu, katlayıcı, kenetleyici diyot uygulamaları açıklar. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme, Sınav, Ödev,
3 BJT transistörlerin yapısını ve çalışma prensibini açıklar. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme, Sınav, Ödev,
4 FET ve BJT türü tarnsistörleri karşılaştırır. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme, Sınav, Ödev,
5 MOSFET ve FETlerin kullanım alanlarını karşılaştırır. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme, Sınav, Ödev,
6 OPAMPları kullanarak yükselteç devresi kurar. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Yarıiletken Diyotlar [1] 1-32
2 Diyot Uygulamaları [1] 58-104
3 Diğer İki-Kutuplu Terminaller [1] 798-825
4 İki Kutuplu Jonksiyon Transistörler (BJT) [1] 163-194
5 BJT DC Öngerilimleme [1] 199-255
6 Alan Etkili Transistörler (FET) [1] 256-280
7 Fet Öngerilimleme [1] 281-337
8 Transistör Modelleme [1] 338-366
9 ARASINAV
10 BJT Küçük Sinyal Analizi [1] 367-438
11 FET Küçük Sinyal Analizi [1] 440-481
12 İşlemsel Yükselteçler (Op-Amp) [1] 695-760
13 Op-Amp Uygulamaları [1] 806-839
14 Tristörler ve Triyaklar [1] 603-663
Kaynaklar
Ders Notu [1] Boylestad R., Elektronik Elemanlar ve Devre Teorisi, Prentice Hall International, Fifth Edition, 1992
Ders Kaynakları [1] Endüstriyel Okullar için Elektronik Elemanlar ve Devre Teorisi, Robert Boylsted, Louis Nashelsky
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Fizik ve matematik alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi X
2 Fen ve matematik alanlarındaki kuramsal, deneysel ve teknolojik bilgi ve deneyimlerini uygulama ve kavrama X
3 Fizik alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme, analiz etme, tartışmalar yapma, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi X
4 Fizik uygulamalarında deney kurma ve gerçekleştirme, veri toplama, deney sonuçlarını analiz etme, yorumlama ve kavrama X
5 Fizik alanı uygulamalarının sonuçları hakkında toplumu bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm yöntemlerini, nicel ve nitel verilere dayandırarak açık bir biçimde aktarma becerisi X
6 Fizik alanı ile ilgili modern ve teknolojik yöntem, teknik ve cihazları kullanma becerisi X
7 Fizik alanında gerekli olan bilgisayar yazılımı ve donanımı kullanabilme becerisi X
8 Alan dışı seçimlik desler ile farklı ilgi alanlarında kişisel gelişimi destekleme becerisi X
9 Disiplinlerarası çalışmaları bağımsız ya da takımlarda etkin bir biçimde yürütme becerisi X
10 Bilim ve teknoloji konularındaki endüstrinin ihtiyaç duyduğu sektörlerde güncel gelişmeleri takip ederek kişisel ya da sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi X
11 Fizik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında kazanılan Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi ve en az bir yabancı dil bilgisini kullanma ve bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözetme becerisi X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Ödev 20
1. Kısa Sınav 20
2. Kısa Sınav 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 15 15
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 152
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,08
Dersin AKTS Kredisi 6