Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Bitirme Çalışması COG 498 8 0 + 4 4 10
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MEHMET FATİH DÖKER
Dersi Verenler Doç.Dr. MUHAMMET KAÇMAZ, Prof.Dr. BEYZA USTAOĞLU, Dr.Öğr.Üyesi AYŞE ATALAY DUTUCU, Prof.Dr. FATMA TÜLAY KIZILOĞLU, Prof.Dr. ZERRİN KARAKUZULU, Doç.Dr. DERYA EVRİM KOÇ, Doç.Dr. CERCİS İKİEL, Doç.Dr. MEHMET KORHAN ERTURAÇ, Doç.Dr. MEHMET FATİH DÖKER,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Öğrenim süresince edinilen teorik ve uygulama bilgilerinin kullanılarak hazırlanacak bitirme ödevinin içeriğinin ve kullanılacak araştırma yöntemlerinin belirlenmesi, çözümlemeler ve bileşimler yaparak akademik bitirme ödevinin hazırlanması.
Dersin İçeriği Bitirme ödevi konularının belirlenmesi, Çalışma konuları üzerinde kaynak araştırmasının yapılması, Taslak içerik hazırlanması, Araştırma konusunun tanımlanması, araştırmanın amacı ve önemi, sınırlılıklar, varsayımlar, yöntem, model vb. belirlenmesi, Taslak içeriklerinin tartışılması, Ödevin alt bölümlerin oluşturulması, Alt bölümlerin tartışılması. Bitirme ödevi ile ilgili konuların öğrencilere dağıtımı, öğrencilerin sunuş programlarına göre hazırlanmaları ve kontrolü. Öğretim üyeleri ve öğrenciler önünde sunumunu yapması.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Bir araştırmada takip edilen genel prensipleri bilir Deney / Laboratuvar, Sözlü Sınav, Proje / Tasarım,
2 Lisans düzeyinde araştırma yapar Deney / Laboratuvar, Sözlü Sınav, Proje / Tasarım,
3 Veri toplar ve değerlendirir Deney / Laboratuvar, Sözlü Sınav, Proje / Tasarım,
4 Teknik rapor yazar, kaynakları doğru biçimde kullanır ve etik prensipleri bilir Deney / Laboratuvar, Sözlü Sınav, Proje / Tasarım,
5 Klasik kütüphanelerden ve web sayfalarını kullanarak bilimsel makaleleri okur Deney / Laboratuvar, Sözlü Sınav, Proje / Tasarım,
6 Takım çalışması yapar Deney / Laboratuvar, Sözlü Sınav, Proje / Tasarım,
7 Mesleki ve etik sorumluluğa sahiptir Deney / Laboratuvar, Sözlü Sınav, Proje / Tasarım,
8 Etkin yazılı ve sözlü iletişim kurar Deney / Laboratuvar, Sözlü Sınav, Proje / Tasarım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Yapılacak bitirme çalışmasının konusunun tespiti
2 Bitirme çalışması konusunda literatür taraması
3 Bitirme çalışması konusunda literatür taraması
4 Bitirme çalışması verilerin toplanması
5 Bitirme çalışması verilerin toplanması
6 Bitirme çalışması verilerin toplanması
7 Toplanan verilerin değerlendirilmesi
8 Toplanan verilerin değerlendirilmesi
9 Toplanan verilerin değerlendirilmesi
10 Toplanan verilerin değerlendirilmesi
11 Toplanan verilerin değerlendirilmesi
12 Verilerin yorumlanması
13 Verilerin yorumlanması
14 Bitirme çalışmasının son şeklini alması
Kaynaklar
Ders Notu 1)Tezi ilgilendiren konularda yazılmış kitap, tez, makale, web sayfası vb. görsel ve yazılı kaynaklar
2)Araştırma yöntemlerini içeren çeşitli kitaplar
Ders Kaynakları 3)ÖZGÜÇ N., Beşeri Coğrafya´da Veri Toplama ve Değer. Yöntemleri, İ.Ü. Edb.Fak. Yay.No:2511, 1984, İstanbul
4)DOĞANAY H., Coğrafya´da Metodoloji Genel Metodlar ve Özel Öğretim Metodları, MEB yay. Öğretmen Kitapları Dizisi: 187, 1993, İstanbul
5)GÜNGÖRDÜ E., Coğrafya´da Veri Toplama ve Değerlendirme Metodu, Gazi Üniv. Gazi Eğit. Fak.yay., 1993
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan, alanındaki en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir.
1 Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan, alanındaki en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. X
2 Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
2 Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. X
3 Doğal ve beşeri çevre ile ilgili konularda uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını bilgilendirir, onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı veya sözlü aktarabilir.
3 Doğal ve beşeri çevre ile ilgili konularda uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını bilgilendirir, onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı veya sözlü aktarabilir. X
4 Coğrafya ve Coğrafi Bilgi Sistemleri alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
4 Coğrafya ve Coğrafi Bilgi Sistemleri alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
5 Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretir. X
5 Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretir.
6 Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir.
6 Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. X
7 Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkin bir biçimde kullanır. Ayrıca en az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
7 Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkin bir biçimde kullanır. Ayrıca en az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
8 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
8 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
9 Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir takım çalışmasında görev alabilir, aynı kapsamdaki bir çalışmayı analitik yaklaşımlar ile bağımsız olarak ta yürütebilir.
9 Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir takım çalışmasında görev alabilir, aynı kapsamdaki bir çalışmayı analitik yaklaşımlar ile bağımsız olarak ta yürütebilir. X
10 Doğal ve beşeri çevre ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözetme bilgi ve bilincine sahiptir. X
10 Doğal ve beşeri çevre ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözetme bilgi ve bilincine sahiptir. X
11 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak amacıyla farklı alanlardan dersler alır.
11 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak amacıyla farklı alanlardan dersler alır.
12 Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre içinde insan sağlığı ve çevre duyarlılığı bakışıyla proje ve etkinlikler düzenler.
12 Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre içinde insan sağlığı ve çevre duyarlılığı bakışıyla proje ve etkinlikler düzenler.
13 Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenimini yönlendirir. X
13 Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenimini yönlendirir.
14 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
14 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. X
15 Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
15 Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 12 12
Kısa Sınav 2 10 20
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 10 10
Toplam İş Yükü 138
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,52
Dersin AKTS Kredisi 10