Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Nesneye Dayalı Analiz ve Tasarım SWE 209 3 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. VEYSEL HARUN ŞAHİN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Karmaşık yazılım problemlerinin nesne yönelimli olarak analiz edilebilmesi ve tasarlanmasının öğretilmesi ve yazılımların nesne yönemli olarak geliştirilebilmesine olanak tanıyan ilkeler hakkında bilgi verilmesi.

Dersin İçeriği

Nesne Yönelimli Yazılım Geliştirme Paradigması 1, Nesne Yönelimli Yazılım Geliştirme Paradigması 2,
Birleştirilmiş modelleme dili (UML), Nesne Yönelimli Analiz 1, Nesne Yönelimli Analiz 2, Nesne Yönelimli Tasarım İlkeleri 1, Nesne Yönelimli Tasarım İlkeleri 2, Tasarım Desenleri 1, Tasarım Desenleri 2, Model Görünüm Denetleyici (MVC) Mimari Deseni, Yazılımların Testi, Örnek Uygulamalar, Proje Sınavı

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Nesne yönelimli yazılım geliştirme paradigmasını öğrenme Anlatım, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Ödev, Proje / Tasarım,
2 Nesne yönelimli analizi öğrenme Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Ödev, Proje / Tasarım,
3 Nesne yönelimli tasarım prensiplerini öğrenme Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Ödev, Proje / Tasarım,
4 Tasarım desenlerini öğrenme Anlatım, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Ödev, Proje / Tasarım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Nesne Yönelimli Yazılım Geliştirme Paradigması
2 Nesne Yönelimli Yazılım Geliştirme Paradigması
3 Birleştirilmiş modelleme dili (UML)
4 Nesne Yönelimli Analiz
5 Nesne Yönelimli Analiz
6 Nesne Yönelimli Tasarım İlkeleri
7 Nesne Yönelimli Tasarım İlkeleri
8 Tasarım Desenleri
9 Tasarım Desenleri
10 Model Görünüm Denetleyici (MVC) Mimari Deseni
11 Model Görünüm Denetleyici (MVC) Mimari Deseni
12 Yazılım Testi
13 Örnek Uygulamalar
14 Proje
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Software Requirements by Karl E. Weigers. 2013. 3rd ed
Applying UML and Patterns by Craig Larman. 2004. 3rd ed
The Rational Unified Process by Krutchen. 2004. 3rd ed
Design Patterns: Elements of Reusable Object-Oriented Software. Gamma, Helm, Johnson, Vlissides. 1995. Addison Wesley

Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 15
2. Ödev 15
1. Proje / Tasarım 20
1. Ara Sınav 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 55
1. Final 45
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ara Sınav 1 10 10
Proje / Tasarım 1 23 23
Final 1 15 15
Ödev 2 8 16
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,8
Dersin AKTS Kredisi 5