Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sektörlerarası İşbirliği (Sektör Dersi) HEM 208 4 2 + 0 2 2
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. DİLEK AYGİN
Dersi Verenler Doç.Dr. YURDANUR DİKMEN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilerin sağlık sektöründe profesyonel bir meslek olarak hemşirelik temsilcileri ile buluşması ve mesleki  projelere yönelik farkındalığının arttırılması ile üniversite sanayi işbirliğini arttırmaktır.

Dersin İçeriği

Bu derste sağlık sektörü, Sektörler arası işbirliği, sağlık sektöründe profesyonel bir meslek olarak hemşirelik konuları ve sektörde hemşirelik mesleğinin temsilcilerinin mesleğin gelişimine katkı sağladıkları projelerin sunumları yer alacaktır

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sağlık sektörü tanımlarını açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
2 Sağlık sektörünün yapısal bileşenlerini ve kavramsal çerçevesini tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
3 Dünyada ve ülkemizde profesyonel bir meslek olarak hemşireliğin durumunu değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
4 Teknolojinin sağlık sektörüne yansımalarını açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Tanışma ve derse giriş
2 Sağlık sektörü tanımları
3 Sağlık sektörünün kavramsal çerçevesi
4 Sağlık sektörünün yapısal bileşenleri
5 Sektörler arası işbirliği dinamiği
6 Sektörler arası işbirliği yönetimi
7 Sağlık sektöründe profesyonel bir meslek olarak hemşirelik
8 Dünyada ve ülkemizde profesyonel bir meslek olarak hemşireliğin durumu
9 Sağlık sektöründeki değişimin bakım gücüne yansıması
10 Teknolojinin sağlık sektörüne yansımaları
11 Grup tartışmaları –Sektörlerarası işbirliğinde proje örnekleri
12 Grup tartışmaları –Sektörlerarası işbirliğinde proje örnekleri
13 Grup tartışmaları –Sektörlerarası işbirliğinde proje örnekleri
14 Sağlıkta Sektör liderler,i ile tanışma (Seminer/konferans)
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Günaydın, H. (2012). Sağlık Sektörüne Bakış. Nobel Tıp Kitabevleri. İstanbul. Adıgüzel, O., Tanrıverdi, H., & Özkan, D. S. (2011). Mesleki profesyonellik ve bir meslek mensuplari olarak hemşireler örneği. Yönetim Bilimleri Dergisi, 9(2), 235. Yıldırım, A. (2001). Meslekleşme Süreci Ve Hemşirelik , Hemşirelik Forumu, 4(1):23-25. Özkan, S. (2018). Türkiye'de Sağlıkta Sektörler Arası İşbirliği. Turkiye Klinikleri Journal of Public Health-Special Topic, 4(2), 86-91.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Mesleki rol, işlev ve sorumluluklarını yerine getirecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir. X
2 Sağlıklı / hasta birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar. X
3 Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. X
4 Yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel bilgileri ve teknolojik gelişmeleri takip eder. X
5 Sağlıklı / hasta birey ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. X
6 Mesleki Yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
7 Profesyonel gelişiminin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir. X
8 Hemşirelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir. X
9 Alanı ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Performans Görevi (Seminer) 60
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Toplam İş Yükü 48
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 1,92
Dersin AKTS Kredisi 2