Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Seç I: Karşılaştırmalı Okul Öncesi Eğitimi | ECE 515 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AHMET SAKİN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi AHMET SAKİN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Türkiye ve dünyadaki okul öncesi eğitim süreçlerinin karşılaştırmalı olarak incelenmesi ve sonuçların değerlendirilerek yeni bir model önerisinde bulunmak. |
Dersin İçeriği | Dünyada ve Türkiye’de okulöncesi eğitimin tarihsel gelişimi ve okulöncesi eğitimin geliştirilmesinde izlenen stratejiler. Avrupa ve Türk Eğitim Sistemi içinde okulöncesi eğitimin yeri ve eğitim kademesine verilen önemin karşılaştırmalı olarak incelenmesi. Okulöncesinde uygulanan farklı eğitim modellerine eleştirel bakış. Dünyada okul öncesi eğitimin finansmanı ve kaynakların geliştirilmesi. Okulöncesi eğitimin geliştirilmesinde ve yaygınlaştırılmasında karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Dünyada okul öncesi eğitim ve tarihsel gelişimini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sözlü Sınav, |
2 | Dünyada okul öncesi eğitim ve tarihsel gelişiminin özelliklerini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sözlü Sınav, |
3 | Dünyada farklı okul öncesi eğitim modellerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sözlü Sınav, |
4 | Dünyada farklı okul öncesi eğitim modellerinin özelliklerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sözlü Sınav, |
5 | Türkiye'de farklı okul öncesi eğitim modellerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sözlü Sınav, |
6 | Dünya ve Türkiye'de farklı okul öncesi eğitim modellerini karşılaştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Performans Görevi, |
7 | Dünya'da farklı okul öncesi eğitim modellerini göz önünde bulundurarak Türkiye şartlarına uygun bir model önerisinde bulunur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dünyada okul öncesi eğitim ve tarihsel gelişimi | |
2 | Dünyada okul öncesi eğitim ve tarihsel gelişimi | |
3 | Türkiye'de okul öncesi eğitimin tarihsel gelişimi | |
4 | Türkiye'de okul öncesi eğitimin tarihsel gelişimi | |
5 | Dünyada farklı okul öncesi eğitim modelleri | |
6 | Dünyada farklı okul öncesi eğitim modelleri | |
7 | Dünyada farklı okul öncesi eğitim modelleri | |
8 | Dünyada farklı okul öncesi eğitim modelleri | |
9 | Türkiye'de uygulanan okul öncesi eğitim modelleri | |
10 | Türkiye'de uygulanan okul öncesi eğitim modelleri | |
11 | Türkiye'de uygulanan okul öncesi eğitim modelleri | |
12 | Dünya'da uygulanan farklı okul öncesi eğitim modellerinin karşılaştırılması | |
13 | Okul öncesi eğitime yeni bir model önerisinin tartışılması | |
14 | Final |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Demirel, Özcan. (1996) Karşılaştırmalı Eğitim, Ankara, USEM
|
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 1 | 14 | 14 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 14 | 14 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 14 | 14 |
Final | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |