Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Eğitimde Program Geliştirme EBB 411 7 2 + 0 2 2
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ABDURRAHMAN HENDEK
Dersi Verenler Prof.Dr. OSMAN TİTREK, Prof.Dr. MUSTAFA BAYRAKCI, Doç.Dr. GÖZDE SEZEN GÜLTEKİN,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Kübra CEVHERLİ

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Eğitim programları ile ilgili temel teori ve uygulamalar hakkında bilgilendirmek ve mevcut eğitim programları ve bunlara alternatif yaklaşımlara yönelik bakış açılarını geliştirmektir.

Dersin İçeriği

Eğitim programlarını tanıma, eğitim programında hedef ve amacın önemi, eğitim programlarının etkili organize edilmesi, eğitim programının oluşturulması,eğitim programı hazırlama basamakları,eğitim programı hazırlamada alternatif yaklaşımlar,eğitim programlarına farklı bakış açıları ve yeni programın eleştirisi, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi program içeriğini tanıma

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi programlarını analiz eder. Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Sınav , Ödev,
2 Programlarda yer alacak öğrenci ihtiyaçlarını belirler ve bu ihtiyaçlara programın oluşturabileceği cevapları belirler Tartışma, Grup Çalışması, Sınav , Ödev,
3 Program geliştirme aşamaları arasındaki ilişkileri belirler. Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sınav , Ödev,
4 Program geliştirme sürecini kavrar. Anlatım, Sınav ,
5 Eğitim programları üzerine eleştiri yapar. Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
6 Eğitim programı hazırlarken hedef ve amaçları saptar. Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sınav , Ödev,
7 Türkiye’de ve diğer ülkelerdeki eğitim programlarının yapısını analiz eder. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Temel Kavramlar
2 Program geliştirmenin tarihi, soyal, psikolojik, ekonomik, bireysel temelleri
3 Program geliştirmenin felsefi temelleri
4 Program geliştirme tasarımları
5 Program geliştirme süreci
6 İhtiyaç Analizi
7 Hedef, amaç ve kazanıma dair taksonomi, yaklaşımlar ve dikkat edilecek noktalar
8 Hedef, amaç ve kazanıma dair taksonomi, yaklaşımlar ve dikkat edilecek noktalar
9 İçerik ve içerik yazma yaklaşımları
10 Öğrenme süreci ve dalenin yaşantı konisi
11 Program değerlendirme yaklaşımları
12 Program geliştirme Modelleri
13 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Programının incelenmesi
14 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Programının incelenmesi
Kaynaklar
Ders Notu

[1]Demirel, Özcan Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem Yayıncılık, 2003

Ders Kaynakları

[2]Tan, Şeref ve Alaatin Erdoğan, Öğretimi Planlama ve değerlendirme, Ankara Anı YAyıncılık, 2001
[3]Tan, Şeref, Öğretimi Planlama ve değerlendirme, Ankara Pegem YAyıncılık, 2005
[4]Ertürk, S., Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Meteksan Lmt.Şti, 1982.
[5]Varış, F., Eğitimde Program Geliştirme: Teori ve Teknikler. Ankara: Alkım Yay.,1994
[6]MEB Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi programı
[7]Tyler, R.W.,The Basic Principles of Curriculum and Instruction. Chicago: University of Chicago Pres, 1949.
[8]Taba, H. Curriculum Development: Theory and Practice. New York: Harcourt, Brace and World, 1962.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav 2 2 4
Ödev 1 3 3
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 62
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 2,48
Dersin AKTS Kredisi 2