Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Öğretim İlke ve Yöntemleri | EBB 403 | 7 | 2 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MAHMUT ZENGİN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Öğr. Gör. Dr. Abdurrahman HENDEK Arş. Gör. Kübra CEVHERLİ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı öğrenmenin doğasını, öğrenmeyi etkileyen faktörleri, öğrenme teorilerini ve öğrenme psikolojisini, çocukluk süresince meydana gelen fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal gelişimi kavratmaktır |
Dersin İçeriği | Sosyal Psikolojinin Tanımlanması, Sosyal, Psikolojinin Tarihsel Gelişimi, Sosyalleşme Ve Eğitim, Sosyal Psikoloji Metot Ve Teknikleri, Sosyal Algı, Yükleme Teorisi ve Çocuk Ve Ergenlerin Psikolojisi, Çocukların Ve Ergenlerin Fiziksel Ve Sosyal Gelişimi, Farklı Aile İçi İletişim Çeşitleri, Kişiliğin Gelişimi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenme ve öğretmen sürecinde kullanılan strateji, yöntem ve tekniklerin seçimi ile ilgili ölçütleri bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Öğrenme ve öğretme strateji, yöntem ve tekniklerini bilir ve uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
3 | Öğretim planı çeşitlerini bilir ve uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
4 | Öğrenme ürünleri ile ilgili geliştirilmiş olan taksonomileri bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
5 | İçerik düzenleme ilkelerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
6 | Eğitim programı geliştirme sürecini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
7 | Eğitim programının öğelerini bilir ve öğeler arasındaki ilişkileri kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
8 | Öğrenme ve öğretim ile ilgili temel kavram ve ilkeleri bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Psikoloji Kavramının Temeli | |
2 | Eğitim ve Sistem Yaklaşımı | |
3 | Öğretimde Planlama ve Eğitim Programı | |
4 | Eğitim Programının Ögeleri Hedefler | |
5 | İçerik Düzenleme | |
6 | Öğrenme-Öğretme Süreci | |
7 | Öğrenme -Öğretme Kuramları | |
8 | Öğrenme -Öğretme Yaklaşımları | |
9 | Öğrenme-Öğretme Yöntem ve Teknikleri | |
10 | Öğrenme-Öğretme Yöntem ve Teknikleri | |
11 | Öğretimde Planlama ve Plan Çeşitleri | |
12 | Öğrenme Süreci ve Öğretmen Yeterlilikleri | |
13 | Öğrenme Ortamının Nitelikleri | |
14 | Final Sınavı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Cüceloğlu, D; İnsan ve Davranışı; İst, Remzi Kitabevi,1996 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | |||||||
2 | |||||||
3 | |||||||
4 | |||||||
5 | |||||||
6 | |||||||
7 | |||||||
8 | |||||||
9 | |||||||
10 | |||||||
11 | |||||||
12 | |||||||
13 | |||||||
14 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 62 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |