Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Algoritmalar ve Programlama | EKO 357 | 5 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MÜCAHİT AYDIN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. VELİ YILANCI, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Program yazılması için gerekli olan altyapıyı sağlayıp, öğrencilerin kendi ihtiyaçları doğrultusunda program yazmalarını sağlamak. |
Dersin İçeriği | Temel programlama mantığının verilmesi, döngülerin, şartlı ifadelerin, prosedür yazmanın öğretilmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Döngüleri Öğrenir | Soru-Cevap, | Ödev, |
2 | Veri girişini öğrenir | Soru-Cevap, | Ödev, |
3 | Programlamanın temel mantığını öğrenir | Tartışma, | Sınav , |
4 | Kendi ihtiyaçları doğrultusunda program yazar | Soru-Cevap, | Sınav , |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Gaussa Giriş | Ching-Fan Chung, Learnin Econometrics with Gauss |
2 | Veri Tanıtımı | Ching-Fan Chung, Learnin Econometrics with Gauss |
3 | Temel Matematiksel İşlemler - 1 | Ching-Fan Chung, Learnin Econometrics with Gauss |
4 | Temel Matematikel İşlemler 2 | Ching-Fan Chung, Learnin Econometrics with Gauss |
5 | Temel İstatistiki İşlemler | Ching-Fan Chung, Learnin Econometrics with Gauss |
6 | Betimleyici Istatistik | Ching-Fan Chung, Learnin Econometrics with Gauss |
7 | Vektör ve Matrisler | Ching-Fan Chung, Learnin Econometrics with Gauss |
8 | Ara Sınav | |
9 | Regresyon Analizine Giriş | Ching-Fan Chung, Learnin Econometrics with Gauss |
10 | Regresyon Analizi | Ching-Fan Chung, Learnin Econometrics with Gauss |
11 | Varsayımların Programla Sınanması | Ching-Fan Chung, Learnin Econometrics with Gauss |
12 | Döngüler | Ching-Fan Chung, Learnin Econometrics with Gauss |
13 | Mantıksal Operatörler | Learning Econometrics with GAUSS |
14 | DF testinin komutlarla uygulanması | Learning Econometrics with GAUSS |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Ching-Fan Chung, Learning Econometrics with GAUSS |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir bakış açısından hareketle, iktisadi konularda analitik yönden tutarlı fikir oluşturma ve bu fikri savunma becerisine sahip olma | X | |||||
2 | Temel ekonometri ve istatistik teorilerini mikro ve makro iktisadi problemlere çözüm üretmede kullanabilme yeteneğine sahip olma. | X | |||||
3 | Türkçede olduğu gibi bir yabancı dilde de yazılı (ve tercihen ilave olarak sözlü) iletişim becerisine sahip olma. | X | |||||
4 | Genel ekonometri teorisi hakkında bilgili olma. | X | |||||
5 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken yeterli düzeyde hukuk bilgisine sahip olma. | X | |||||
6 | Hem temel bilgisayar kullanımlarını (word ve excel benzeri programlarda) hem de iktisadi analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SPSS, Eviews, Gauss, Stata ve benzeri) kullanabilme | X | |||||
7 | Matematiksel, iktisadi, istatistiksel ve ekonometrik olarak analiz yapma beceisi kazanmak | X | |||||
8 | Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip olmakla beraber, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme; nedensel ilişkilerini göz önünde bulundurma, analitik düşünce yapısına sahip olma ve stratejik yaklaşım geliştirebilme | X | |||||
9 | Kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer dâhil olmak üzere bir yabancı dilde bilgi sahibi olma, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | X | |||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | X | |||||
11 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olma, bilgilerini ve düşüncelerini başkalarına iletebilme, ikna gücü yüksek, eleştirel düşünebilme, alternatif çözümler üretebilme, ve bilgileri analiz etme becerisine sahip, inisiyatif kullanabilme becerisine sahip olma | X | |||||
12 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerilerine sahip olmak | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|