Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Uluslararası Çevre Politikaları SBK 456 8 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. HALİL İBRAHİM AYDINLI
Dersi Verenler Prof.Dr. HALİL İBRAHİM AYDINLI,
Dersin Yardımcıları

Araş. Gör. Selin Başcan

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Çevre ve ekolojik düşüncenin gelişimini, çevre sorunlarının küresel ve uluslar arası boyutta ele
alınışını, çevre ile ilgili uluslar arası toplantı ve antlaşmaları Birleşmiş Milletler ve Avrupa Birliği
düzleminde ele alarak Türkiye’ye kurumsal ve yasal yansımalarını analiz etmek

Dersin İçeriği

1-Çevre ve ekoloji ile ilgili kavramlarını öğrenebilir , çevre düşüncesinin gelişimini analiz eder

2- Çevre ile ilgili uluslar arası etkinlik ve toplantıları önemli yönleriyle öğrenebilir, analiz edebilir

 3-Uluslar arası çevre politikası ve toplantılarının sürdürülebilir gelişmeye etkilerini değerlendirebilir

4- Çevre ile ilgili hükümetler ve hükümet dışı organizasyonlar nezdinde yapılan etkinliklerin Türkiye’de çevre politikasına etkilerini analiz edebilir

 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Ruşen Keleş, Çevre Politikası, İmge Kitabevi Yayınları

Hasan Ertürk, Çevre Politikası, Ekin Kitabevi Yayınları

Kemal Görmez, Çevre Sorunları, Nobel Yayın Dağıtım

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yönetim bilimi, siyaset bilimi, sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma sahip olmak
2 Ulusal ve uluslararası düzeyde başta kamu yönetimi olmak üzere hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip etmek
3 Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilmek, çözüm önerileri üretebilmek, politika, program ve karar taslaklarını hazırlama yetkinliğine sahip olmak
4 Kamu hukuku mevzuatına olduğu kadar özel hukuk mevzuatına da hâkim olmak, mevzuat değişikliklerini takip etmek, mevzuatı yorumlayabilmek ve uygulamaya aktarabilmek
5 Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetiminin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olmak
6 Kamu kurum ve kuruluşları ve siyasi kurumlar ile birlikte özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, finans ve denetim gibi yönetim alanlarının çeşitli düzeylerinde görev alabilecek niteliklere sahip olmak
7 Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olmak
8 Yaşam boyu öğrenme ilkesine uygun olarak bilişim teknolojileri, temel bilgisayar programları ve kamu yönetimi alanıyla ilgili bilgi sistemlerini takip etmek ve bunları etkili bir şekilde kullanabilmek
9 Türkçeyi iyi kullanmak, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olmak, kendini doğru şekilde ifade edebilmek ve empati yeteneğine sahip olmak
10 Türkçe’yi iyi kullanan, yazılı ve sözlü iletişimi iyi, kendini doğru şekilde ifade edebilen ve empati yeteneğine sahip olma
11 Akademik ve mesleki konularda araştırma yapabilmek, araştırma süreçlerine hâkim olmak, nitel ve nicel veri analizi için paket bilgisayar programlarını kullanabilmek
12 Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerilerine sahip olmak
13
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)