Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yönetim Bilimi Okumaları SBK 421 7 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ÖZER KÖSEOĞLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Ömer Faruk KÖKTAŞ

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Yönetim bilimi be kamu yönetimine ilişkin temel metinleri orijinal kaynağından okumak, anlamak ve tartışmak.

Dersin İçeriği

Kamu yönetiminin kurucu metinlerinin ve klasik metinlerinin orijinal kaynağından okumak ve analizini yapmak.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Yönetim biliminin temel metinlerini bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
2 Yönetim bilimine ilişkin temel metinlerde yönetimsel sorunların ele alınışı ve üretilen çözümleri bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
3 Kamu yönetiminin temel sorunlarına klasik metinlerden yola çıkarak çözümler geliştirebilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Woodrow Wilson (2018). İdarenin incelenmesi. Ankara: Liberte Yayınları
2 Frederick Taylor (2005). Bilimsel yönetimin ilkeleri. Ankara: Adres Yayınları.
3 Henri Fayol (2005). Genel ve endüstriyel yönetim. Ankara: Adres Yayınları.
4 Max Weber (2005). Bürokrasi ve Otorite. Ankara: Adres Yayınları.
5 Herbert A. Simon (2016). Yönetim atasözleri. Kamu Yönetimi Klasikleri içinde, s. 179-202.
6 Charles Lindblom (2016). El yordamıyla amaçlara ulaşma bilimi. Kamu Yönetimi Klasikleri içinde, s. 237-256.
7 George Frederickson (2016). Yeni bir kamu yönetimine doğru. Kamu Yönetimi Klasikleri içinde, s. 447-470.
8 Ara Sınav
9 John A. Rohr (2016). Bürokratlar için etik: Kanun ve değerler üzerine bir makale. Kamu Yönetimi Klasikleri içinde, s. 551-562.
10 Michael Lipsky (2016). Sokak bürokrasisi: Sokak bürokratlarının kilit rolleri. Kamu Yönetimi Klasikleri içinde, s. 595-610.
11 John W. Kingdon (2016). Bir fikrin zamanı nasıl gelir? Gündemler, alternatifler ve kamu politikaları. Kamu Yönetimi Klasikleri içinde, s. 653-664.
12 Christopher Hood (2016). Tüm zamanlar için kamu işletmeciliği: Yeni kamu işletmeciliğinin yükselişi. Kamu Yönetimi Klasikleri içinde, s. 749-772.
13 Deborah Stone (2016). Politika paradoksu: Siyasi karar verme sanatı. Kamu Yönetimi Klasikleri içinde, s. 839-852.
14 Genel Değerlendirme ve Kamu Yönetiminin Geleceği
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Woodrow Wilson (2018). İdarenin incelenmesi. Ankara: Liberte Yayınları.

 Frederick Taylor (2005). Bilimsel yönetimin ilkeleri. Ankara: Adres Yayınları.

Henri Fayol (2005). Genel ve endüstriyel yönetim. Ankara: Adres Yayınları.

Max Weber (2005). Bürokrasi ve Otorite. Ankara: Adres Yayınları.

Jay M. Shafritz&Albert C. Hyde (2016). Kamu yönetimi klasikleri. Ankara: Global Politika ve Strateji Yayınları.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yönetim bilimi, siyaset bilimi, sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma sahip olmak X
2 Ulusal ve uluslararası düzeyde başta kamu yönetimi olmak üzere hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip etmek X
3 Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilmek, çözüm önerileri üretebilmek, politika, program ve karar taslaklarını hazırlama yetkinliğine sahip olmak X
4 Kamu hukuku mevzuatına olduğu kadar özel hukuk mevzuatına da hâkim olmak, mevzuat değişikliklerini takip etmek, mevzuatı yorumlayabilmek ve uygulamaya aktarabilmek X
5 Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetiminin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olmak X
6 Kamu kurum ve kuruluşları ve siyasi kurumlar ile birlikte özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, finans ve denetim gibi yönetim alanlarının çeşitli düzeylerinde görev alabilecek niteliklere sahip olmak X
7 Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olmak X
8 Yaşam boyu öğrenme ilkesine uygun olarak bilişim teknolojileri, temel bilgisayar programları ve kamu yönetimi alanıyla ilgili bilgi sistemlerini takip etmek ve bunları etkili bir şekilde kullanabilmek X
9 Türkçeyi iyi kullanmak, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olmak, kendini doğru şekilde ifade edebilmek ve empati yeteneğine sahip olmak X
10 Türkçe’yi iyi kullanan, yazılı ve sözlü iletişimi iyi, kendini doğru şekilde ifade edebilen ve empati yeteneğine sahip olma X
11 Akademik ve mesleki konularda araştırma yapabilmek, araştırma süreçlerine hâkim olmak, nitel ve nicel veri analizi için paket bilgisayar programlarını kullanabilmek X
12 Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerilerine sahip olmak X
13
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Ödev 20
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 5 5
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 126
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,04
Dersin AKTS Kredisi 5