Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İletişim Araştırmaları GIT 343 5 1 + 2 2 6
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler

Görsel Kültür Analizleri

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. BİLGEN AYDIN SEVİM
Dersi Verenler Doç.Dr. BİLGEN AYDIN SEVİM,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Bu dersin amacı, iletişim alanında araştırma yapmaya temel olacak kavram, yöntem ve teknikler hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır. 

Dersin İçeriği

Belirli bir konu hakkında araştırma yapabilmek için gereken literatür tarama, veri toplama, verileri değerlendirme ve rapor yazma tekniklerini içermektedir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Araştırma yöntem ve tekniklerine ilişkin temel kavramları açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav ,
2 İletişim alanı ile ilgili bir araştırmayı planlar. Tartışma, Örnek Olay, Sözlü Sınav, Ödev,
3 Araştırma konusuna uygun amaç, önem, varsayım, sınırlılık ve tanım yazar. Bireysel Çalışma, Ödev,
4 Bilimsel kurallara uygun rapor hazırlar. Bireysel Çalışma, Ödev,
5 Araştırma raporunun yazımında dikkat edilmesi gereken kuralları açıklar. Anlatım, Örnek Olay, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
6 İletişim araştırmalarını analiz eder. Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sözlü Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtılması
2 Bilimsel araştırmanın özellikleri
3 Nitel ve nicel paradigma
4 Problem, amaç, önem, varsayım ve sınırlılıklar
5 Araştırmalarda kaynak gösterme
6 İletişim araştırmalarının tarihi
7 İletişim araştırmalarında yöntem: Nicel ve nitel
8 Nitel araştırma yöntemleri: Gözlem ve görüşme
9 Nitel araştırma yöntemleri: Doküman analizi ve örnek olay
10 Nicel araştırma
11 İletişim araştırmalarında veri analizi
12 İletişim araştırmalarından örnekler
13 İletişim araştırmalarından örnekler
14 Genel değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Karasar, N. (2009). Araştırmalarda Rapor Hazırlama. İstanbul: Nobel Yayınları.

Karasar, N. (2000). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayınları.

Barzun, J., Graff, F.H. (1997). Modern Araştırmacı. Fatoş Dilber (çev.). İstanbul: Tübitak Yayınları.

Westfall, R. (2000). Modern Bilimin Oluşumu. İsmail Hakkı Duru (çev.). Ankara:  Tübitak Yayınları.

Yıldırım, Ali ve Hasan Ş. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.

Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 15
1. Ödev 30
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 12 12
Kısa Sınav 2 6 12
Ödev 1 24 24
Final 1 24 24
Toplam İş Yükü 156
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,24
Dersin AKTS Kredisi 6