Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Suların Arıtılması CVM 302 6 2 + 1 3 5
Ön Koşul Dersleri

yok.

Önerilen Seçmeli Dersler

yok.

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ASUDE ATEŞ
Dersi Verenler Doç.Dr. ASUDE ATEŞ, Dr.Öğr.Üyesi BERNA KIRIL MERT,
Dersin Yardımcıları

Doç. Dr: Asude Ateş 

Dr. Öğr. Üyesi Berna Kırıl Mert 

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Mühendislik Bilimleri ve Mühendislik Tasarımı kapsamına giren Suların Arıtılması dersinde; içme sularının kaynakları ve çeşitleri, temel karakteristikleri ve arıtılma tekniklerinin tasarım ve projelendirme esasına göre verilmesi, bu bilgilerin mühendislikte nerelerde, nasıl kullanılacağının uygulamasının öğretilmesi amaçlanmıştır.

Dersin İçeriği

İçme suyu arıtma metodlarının incelenmesi, biriktirme, havalandırma ,çöktürme, filtrasyon, dezenfeksiyon gibi ana hatların tasarım ve proje esaslarının örnek çözümlerle ele alınarak mühendislik formatının oluşturulması ve öğrencilere aktarılması

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav ,
2 Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Proje / Tasarım,
3 Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Proje / Tasarım,
4 Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Proje / Tasarım,
5 Anlatım, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Proje / Tasarım,
6 Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Proje / Tasarım,
7 Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Proje / Tasarım,
8 Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İçme sularının özellikleri, tasfiye metodları , metod seçimi
2 içme suyu standartları ,Biriktirme hazneleri ve tasarımı,
3 Havalandırma üniteleri, tipleri, örnek soru çözümleri
4 Havalandırma ünitesi proje esasları ve tasarımı
5 Koagülasyon prosesi, dizayn parametreleri ,tasarımı
6 İçme suyu arıtma tesis tasarım, kontrol -1
7 Flokülasyon prosesi , dizayn parametreleri ,tasarımı
8 Çöktürme havuzu tasarımı ve boyutlandırılması
9 Çöktürmede proje esasları ve örnek uygulamalar
10 Filtrasyon ünitesi amacı, mekanizması,
11 Filtre çeşitleri ve projelendirilmesi
12 Dezenfeksiyon, Koku ve tat kontrolü ,Demir ve mangan giderilmesi
13 Adsorpsiyon ,Sertlik ve agresiflik giderimi, İyondeğiştirme
14 İçme suyu arıtma tesis tasarımı kontrol -2
Kaynaklar
Ders Notu

         1-       Su Tasfiyesi “Prof.Dr. Veysel EROĞLU ,İTÜ YAYINLARI,1995

Ders Kaynakları

1-       Su Tasfiyesi “Prof.Dr. Veysel EROĞLU ,İTÜ YAYINLARI,1995

2-       Su ve Atıksu Mühendisliği, Cilt I, Cilt II (Yılmaz Muslu, 2005).

3-       Su ve Atıksu Arıtımında Fiziksel Temel İşlemler  Prof. Dr. Kadir Kestioğlu 

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matemetik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanma becerisi X
2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygu analiz ve modelleme yöntemlerinin seçme ve uygulama becerisi X
3 Karmaşık bir sistemin, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi X
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
5 Karmaşık Mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi
7 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
9 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. X
10 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yöntemi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi
11 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Proje / Tasarım 100
Toplam 100
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 1 3 3
Ödev 1 10 10
Proje / Tasarım 1 30 30
Toplam İş Yükü 133
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,32
Dersin AKTS Kredisi 5