Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bitirme Çalışması | MMM 498 | 8 | 0 + 4 | 4 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ŞADUMAN ŞEN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. CUMA BİNDAL, Prof.Dr. AHMET ÖZEL, Prof.Dr. AHMET ALP, Prof.Dr. HATEM AKBULUT, Prof.Dr. KENAN YILDIZ, Prof.Dr. SEFER CEM OKUMUŞ, Doç.Dr. YILDIZ YARALI ÖZBEK, Doç.Dr. NURAY CANİKOĞLU, Prof.Dr. ALİ OSMAN KURT, Prof.Dr. HÜSEYİN ÖZKAN TOPLAN, Prof.Dr. UĞUR ŞEN, Doç.Dr. EDİZ ERCENK, Prof.Dr. ŞENOL YILMAZ, Doç.Dr. MEHMET OĞUZ GÜLER, Prof.Dr. SÜLEYMAN CAN KURNAZ, Doç.Dr. AYSUN AYDAY, Prof.Dr. FATİH ÜSTEL, Prof.Dr. ŞADUMAN ŞEN, Prof.Dr. NİL TOPLAN, Prof.Dr. SAKİN ZEYTİN, Prof.Dr. AYŞE ŞÜKRAN DEMİRKIRAN, Doç.Dr. SERDAR ASLAN, Prof.Dr. MEDİHA İPEK, Prof.Dr. AKIN AKINCI, Doç.Dr. MEHMET UYSAL, Dr.Öğr.Üyesi GARİP ERDOĞAN, Doç.Dr. TUĞRUL ÇETİNKAYA, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bitirme çalışmasının amacı, Metalurji ve Malzeme Mühendisliğine yönelik lisans son dönem öğrencisine belirlenecek her hangi bir konuda teorik veya deneysel çalışma çerçevesinde, problem tanımlama, literatürde mevcut kaynakları tarama, bilgi / belge derleme, kendi özgün yaklaşımı ile konuya yeni bir bakış açısı getirme ve buna yönelik planlama, veri alma ve bunları analiz etmek suretiyle çözümleyip tüm sürece ilişkin değerleri yazılı ve sözlü raporlayabilme beceri ve yetkinliği kazandırmaktır. Ayrıca, öğrencilere alacakları seminerlerle yazılı ve sözlü raporlama, mesleki ve etik sorumluluk, girişimcilik ve yenilikçilik konularında yetkinlik kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Metalurji ve Malzeme Mühendisliğine yönelik teorik çalışmalar, malzeme seçimi ve uygulamaları, deneysel çalışmalar, test ve karakterizasyon işlemleri ile yazılı ve sözlü raporlama. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İlgili konuda problemi tanımlar, çalışma programı hazırlar, teorik bilgi alt yapısını hazırlar, literatür taraması yapar | Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sözlü Sınav, Performans Görevi, |
2 | Kendi özgün yaklaşımı ile konuyu analiz eder ve çözüm yaklaşımları sunar / deney düzeneğini kurar | Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, | Sözlü Sınav, Performans Görevi, |
3 | Yeterli miktarda test ve uygulamaları gerçekleştirir | Deney / Laboratuvar, | Performans Görevi, |
4 | Verileri analiz eder, çözümler ve elde ettiği sonuçları literatürle karşılaştırır, değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, | Sözlü Sınav, Performans Görevi, |
5 | Sonuçların, başlangıç amaç ve hedeflere uygunluğunu analiz eder ve yeni öneriler sunar | Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınav, Performans Görevi, |
6 | Tüm süreçleri yazılı ve sözlü raporlar | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınav, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çalışma konusunun belirlenmesi. Konu hakkında bilgi / belge derlenmesi. Çalışma planının hazırlanması. | |
2 | Konu hakkında bilgi / belge derlenmesi. | |
3 | Mevcut durum analizi. Sürecin / problemin tanımlanması. Metot ve yöntem seçimi. | |
4 | Deneysel süreçler / test-laboratuvar uygulamaları. | |
5 | Deneysel süreçler / test-laboratuvar uygulamaları. | |
6 | Yapılması gereken çalışmaları belirleme | |
7 | Yapılması gereken çalışmaları belirleme | |
8 | Gerekli hesap veya analizleri yapma | |
9 | Gerekli hesap veya analizleri yapma | |
10 | Gerekli hesap veya analizleri yapma | |
11 | Sonuçları değerlendirme | |
12 | Tez yazımı | |
13 | Tez yazımı | |
14 | Gerekli düzeltmelerin yapılması ve tez teslimi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Öğrenciler ilgili öğretim üyesi tarafından konuya özel kaynaklara (laboratuvar, tesis, vs.) yönlendirilecektir. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | ||||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 | Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. | ||||||
10 | Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
1. İş Sağlığı ve Güvenliği | 0 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 10 | 160 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 252 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 10,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 10 |