Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Analitik Kimya | MMM 104 | 2 | 2 + 2 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. EDİZ ERCENK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. KENAN YILDIZ, Doç.Dr. EDİZ ERCENK, Prof.Dr. MUSTAFA GÜLFEN, Prof.Dr. HÜSEYİN ALTUNDAĞ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Temel kimyasal analiz metotlarını ve hesaplamalarını uygulamalı öğrenmek |
Dersin İçeriği | Kimyasal analiz, analiz yöntemleri, çözelti hazırlama, çözünürlük, kimyasal denge, asit-bazlar, tampon çözeltiler, gravimetrik analiz, titrasyon, spektroskopik analizler, potansiyometrik analizler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kimyasal analiz yöntemlerini kavrar | Anlatım, | Sınav , |
2 | Çözelti konsantrasyonlarını hesaplar | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
3 | Kalitatif analiz yapar | Anlatım, Deney / Laboratuvar, | Performans Görevi, |
4 | Kimyasal denge hesaplamaları yapar | Anlatım, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
5 | Gravimetrik analiz yapar | Anlatım, Deney / Laboratuvar, | Ödev, Performans Görevi, |
6 | Asit - baz kavramlarını karar | Anlatım, Deney / Laboratuvar, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
7 | Tampon çözelti hazırlar | Anlatım, Deney / Laboratuvar, | Performans Görevi, |
8 | pH hesaplamaları yapar | Anlatım, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
9 | Spektroskopik analiz yöntemlerini kavrar | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
10 | Titrasyonla analiz yapar | Anlatım, Deney / Laboratuvar, | Performans Görevi, |
11 | Analiz sonuçlarını istatiksel değerlendirir | Anlatım, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kimyasal analiz ve analiz yöntemleri, analiz hataları | |
2 | Çözelti konsantrasyonları, çözelti hazırlama | |
3 | Çözünürlük | |
4 | Kimyasal denge hesaplamaları | |
5 | Gravimetrik analiz | |
6 | Asit - Bazlar | |
7 | Tampon çözeltiler ve pH hesaplamaları | |
8 | Kompleksometrik titrasyonlar | |
9 | İndirgenme yükseltgenme reaksiyonları | |
10 | UV - Görünür bölge spektroskopik analizler | |
11 | Atomik spektroskopik analizler | |
12 | Elektrokimyasal yöntemler | |
13 | Kimyasal analizlerde kalibrasyon hesaplamaları | |
14 | Analiz sonuçlarının istatiksel değerlendirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1) Kılıç, E. ve Yılmaz, H. (Çeviri editörleri), (Skoog, D.A.; West, D.M.; Holler, F.J. ve Crouch, S.R.), Analitik Kimya Temel İlkeler 1. Cilt, Bilim Yayıncılık, 8. Baskı, 2007, Ankara. 2) Gündüz, T. Kalitatif Analiz Ders Kitabı, Gazi Kitapevi Ankara, 2005. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 | Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. | ||||||
10 | Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 200 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
1. İş Sağlığı ve Güvenliği | 0 |
1. İş Sağlığı ve Güvenliği | 0 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 200 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Toplam İş Yükü | 134 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |