Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dinleme Becerileri | ELT 011 | 9 | 6 + 0 | 6 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | Bu dersi almak için ön koşul bulunmamaktadır. |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. AYDIN ÇELENK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. AYDIN ÇELENK, |
Dersin Yardımcıları | Öğr. Gör. İlknur Kılıç Arş. Gör. Merve Savaşçı Arş. Gör. Merve Yıldız |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Öğrenci bu derste yoğun olarak dinleme yoluyla akademik bilgi edinme, cümle içinde kullanılan çeşitli yapılardan yola çıkarak kelime anlamı tahmin etmeyi, konuşmada kullanılan kelime ve cümlelerdeki vurgu ve tonlamaların anlam üzerindeki farklılaştırma etkisini çözmeyi, dinlediği bir konuşmadan not tutmayı cümleyi farklı yapılar kullanarak değişik şekillerde söylemeyi, anafikir bulmayı hedefler. Dinleme sırasında not alma yöntemlerini, not almak için kısaltma ve sembol kullanımını, düzenli ve anlaşılır not almayı geliştirir. |
Dersin İçeriği | Bu ders kapsamında gerçek sınıf ortamında kayıt edilmiş ses ve görüntü kayıtlarını dinleyerek ve izleyerek öğrencilerin farklı bakış açılarını kavrama, tümceler arası bağlantıları ve konuşmanın ana fikrini tahmin etme, ana fikre ulaşma, ve cümleler arası anlamsal ip uçların kullanabilme gibi üst düzey dinleme becerilerinin kazandırılmasını amaçlamaktadır. Dersin diğer bir amacı ise öğrencilere ders dinleme alışkanlığını kazandırmaktır. Dersin içeriğinde kullanılan dinleme materyalleri sayesinde öğrencilerin farklı İngilizce sesletimine aşinalık kazanmaları sağlanacaktır. Farklı şive ve aksanlarda İngilizce kelimelerin sesletimindeki farklılıkları anlamalarını geliştirecek alıştırmalar yapılacaktır. Kelime ve cümle vurgusundaki farklılıklar yoluyla cümlede anlam farklılıklarının nasıl verilebileceği ve bu anlam farklılıklarının nasıl anlaşılabileceği üzerine çalışmalar yapılacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Farklı disiplinlerden konuşmaları dinler ve anlar. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Benzetim, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
2 | Konuşmanın amacı ve hedef dinleyicileri belirler. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
3 | Konuşmanın anafikrini ve alt başlıklarını belirler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
4 | Konuşmada geçen gerçekleri, konuşmacıların kendi görüş ve düşüncelerinden ayırt eder. | Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
5 | Konuşmacı tarafından verilen örnekleri göz önüne alıp, uygunluk doğruluk ve önemi bakımından değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
6 | Konuşmacının dil kullanımı, konuşmayı yapılandırması ve fikirleri işleyiş biçimine dikkat eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Grup Çalışması, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
7 | İngilizce akademik bir konuşma sırasında not tutma yöntemlerini kullanmayı bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
8 | Konuşmanın başında konuşmacı tarafından verilen ana konuyu ve buna bağlı alt başlıkları tanır ve notlarını buna göre düzenler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
9 | Konuşmacının kullandığı destekleyici fikirleri tanır, verilen örneklerden yola çıkarak konuşmanın genel çerçevesini belirler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
10 | Karşılıklı konuşmada kendisine verilen talimat ve yer yön tariflerini anlar ve bunları not edebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
11 | İngilizcede bir konuşma metninde eksik kelime ve yapıları dinleyerek tamamlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dinlemenin temel ilkeleri | |
2 | Dinleme çalışmaları | |
3 | Akademik konuşmalarda başlık, anafikir, giriş cümlesi bulma | |
4 | Tarama ve belirli bir bilgi için dinleme.(Kısa Sınav 1) | |
5 | Not tutma ve notların düzeni | |
6 | Vurgu ve sesletim (Kısa Sınav 2) | |
7 | Konuşmada örnek verme | |
8 | İngilizce farklı şive ve aksanlar. (Ara Sınav) | |
9 | Konuşmanın amacı ve dinleyiciyi tanımlama | |
10 | Not alırken kısaltma ve sembol kullanımı(Kısa Sınav 3) | |
11 | Konuşmada kullanılan fikirler arası geçiş göstergelerini tanıma. | |
12 | Bir video için altyazı hazırlama (Kısa Sınav 4) | |
13 | Konuşmacının sorduğu sorulara uygun cevap verme. | |
14 | Resmi ve gayri resmi konuşma |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Solorzano, H.S. & Frazier, L. (2016). Contemporary Topics 21st Century Skills for Academic Success (4th Ed.). Pearson Education ESL. Solorzano, H. S. & Schmidt, J. P. L. (2017). North Star Listening & Speaking (4th Ed.). Pearson Longman. Beatty, K. (2012). Leap (High Intermediate). Pearson.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretim süreçlerini planlar. | ||||||
2 | İngilizce öğretimine uygun ortamlar organize eder. | ||||||
3 | İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynakları eleştirel bir gözle değerlendirir. | ||||||
4 | İngilizce öğretimine uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | ||||||
5 | İngilizce öğretiminde kullanılabilecek yazılım ve teknolojik kaynakların uygunluğuna karar verir. | ||||||
6 | Öğrencilerin bireysel özelliklerini göz önünde bulundurarak uygun öğrenme stratejilerini seçer. | ||||||
7 | Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirir. | ||||||
8 | Ölçme araç ve gereçlerini etkili bir biçimde kullanır | ||||||
9 | Toplumun ekonomik, sosyal, eğitimsel ihtiyaçlarına yönelik çözümler üretir. | ||||||
10 | Öğretmenlik mesleki yeterliliklerine ne derece sahip olduğunu irdeler. | ||||||
11 | Alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder. | ||||||
12 | Yabancı dil olarak İngilizce öğrenme sürecinde kültürlerarası iletişimin önemine ilişkin düşüncelerini aktarır. | ||||||
13 | Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını anlatır. | ||||||
14 | Yabancı dil testleri geliştirir. | ||||||
15 | İngilizcenin günlük yaşamda kullanılmasını geliştirecek özgün etkinlikler tasarlar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 4 | 2 | 8 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 175 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |