Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Öğretmenlik Uygulaması I ELT 401 7 2 + 6 5 10
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe / İngilizce
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. AYDIN ÇELENK
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi ORHAN KOCAMAN, Prof.Dr. FİRDEVS KARAHAN, Öğr.Gör. AYDIN ÇELENK, Arş.Gör. GİZEM AKÇOR, Doç.Dr. CİHAT ATAR,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. ALİ İLYA

Arş. Gör. BURCU KOÇ

Arş. Gör. MERVE SAVAŞÇI

Arş. Gör. MERVE YILDIZ

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Öğrencilerin, kuramsal temelli derslerde edindiği kazanımları gerçek ortamda uygulaması ve dil ve öğretimi alan bilgisi ve öğretmenlik becerilerini geliştirmelerini sağlamak. Bu amaç doğrultusunda öğretmen adaylarının, uygulama okullarında öğrencilerin dil gelişimlerini sağlayacak, tüm bir ders boyu sürecek etkinlikleri planlayacak ve bunları sınıf içinde etkili bir şekilde sunacakları düzeye gelmelerini sağlamak.

Dersin İçeriği

Uygulama okulunda bir gün içinde yapılacak işleri belirleme, bir günlük plan hazırlama (planın gerektirdiği ortam, materyal ve ölçme araçlarını hazırlama), hazırladığı planı ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama, bir öğrenci için istenmeyen davranışları yönetme planı hazırlama, uygulama ve değerlendirme, bu dersteki uygulamalar ile ilgili özdeğerlendirme raporu doldurma, portfolyo hazırlama.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kuramsal olarak bildiklerinden yola çıkarak uygulamaya yönelik dönem ders planı hazırlar. Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Portfolyo, Performans Görevi,
2 Okulun örgütsel yapısını, işleyişini ve öğretmenliği sistemli bir yaklaşımla tanır. Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Portfolyo, Performans Görevi,
3 Öğretmen yeterlilikleri konusunda kendi sahip olduğu özellikleri gerçek okul ortamında sınama fırsatı bulur. Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Portfolyo, Performans Görevi,
4 Okulun yönetimi ve okulda yapılması gereken işler ile okulda bulunan kaynaklara ilişkin bilgi sahibi olur. Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Portfolyo, Performans Görevi,
5 Milli Eğitim Bakanlığına bağlı eğitim kurumlarında kullanılan web tabanlı e-okul sistemini tanır, kullanması gereken birimleri kullanmayı öğrenir. Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Portfolyo, Performans Görevi,
6 Kuramsal bilgisinden yaralanarak, bir ders saati için sınıfta uygulanabilecek günlük plan hazırlar. Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Portfolyo, Performans Görevi,
7 Sınıf içinde karşılaşılan problemlere, uygulama öğretmeninin nasıl çözüm bulduğunu gözlemleyerek aynı soruna farklı çözümler üretebilir. Soru-Cevap, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Portfolyo, Performans Görevi,
8 Kullanılan ders kitabını ders materyali inceleme ölçütlerine göre inceler ve bir rapor yazar. Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Portfolyo, Performans Görevi,
9 Sınıf yönetimi becerilerini geliştirir. Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Portfolyo, Performans Görevi,
10 Ders sırasında kullanmak üzere ekstra ders materyali hazırlayabilir, etkinlikler planlayabilir ve bunları uygun sıraya koyabilir. Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Portfolyo, Performans Görevi,
11 Öğretimde benzetimlerden yararlanır, değerlendirmelerde bulunabilir ve değerlendirme kayıtlarını tutmayı bilir. Rol Oynama, Benzetim, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Ödev, Portfolyo, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Uygulama okullarının belirlenmesi, öğrencilerin uygulama öğretim elemanıyla birlikte dönem planını yapması.
2 Uygulama öğretmeninin yönlendirmesiyle iyi bir açıklama ya da yönlendirme hazırlar.
3 Soru sorma alıştırmaları ile ilgili bir ders gözlemler, farklı soru türleri içeren bir ders planı örneği hazırlar.
4 Ders yönetimi ve sınıf kontrolünü sağlayan becerilerini geliştirmeye yönelik gözlem yapar.
5 Adaylar, uygulama öğretmeni tarafından verilen bir ödevi ya da uygulama öğretmeninin kontrolü altında hazırladığı bir ödevi öğrencilere verir, değerlendirir ve öğrencilere geri verir.
6 Bir ders kitabını inceler, rapor haline getirir.
7 Grupla çalışmayı gerektiren bir ders planı hazırlar. Microteaching yöntemiyle seminer saatinde ya da uygulama okulunda uygular.
8 Bir ders saatinde kullanmak üzere, ders kitabına paralel olarak bir çalışma yaprağı hazırlar.
9 Ara sınav.
10 Uygulama okulunda, öğrencilerin nasıl değerlendirildiğini gözlemler. Yazılı sınav, sözlü sınav, performans değerlendirme örneklerini alır.
11 Uygulama öğretmeni gözetiminde bir sınav hazırlar ve uygular, sonuçlarını analiz ederek rapor haline getirir.
12 Uygulama okulundaki yıllık plan paralelinde ve uygulama öğretmeninin istediği bir konuda bir dizi öğretme-öğrenme etkinliği tasarladıktan sonra bir ders planı hazırlar.
13 Uygulama okulu müdürlüğünce tüm aday ve ilgili öğretmenlerin katılımıyla düzenlenecek bir toplantıya katılır.
14 Öğretmenlik uygulaması ile ilgili dosyasını danışman öğretim elemanına teslim eder.
Kaynaklar
Ders Notu

Fakülte-Okul İşbirliği Klavuzu (1998). Yök/Dünya Bankası Milli eğitimi Geliştirme Projesi. Ankara
Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlilikleri, MEB yayınları
İngilizce Öğretmeni Özel Alan Yeterlilikleri , MEB yayınları

Ders Kaynakları

Köksal, Dinçay. Teoriden Pratiğe Öğretmenlik Uygulaması. Nobel Kitabevi. ISBN: 9786053950950

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İngilizce öğretim süreçlerini planlar. X
2 İngilizce öğretimine uygun ortamlar organize eder. X
3 İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynakları eleştirel bir gözle değerlendirir. X
4 İngilizce öğretimine uygun yöntem ve teknikleri kullanır. X
5 İngilizce öğretiminde kullanılabilecek yazılım ve teknolojik kaynakların uygunluğuna karar verir. X
6 Öğrencilerin bireysel özelliklerini göz önünde bulundurarak uygun öğrenme stratejilerini seçer. X
7 Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirir. X
8 Ölçme araç ve gereçlerini etkili bir biçimde kullanır X
9 Toplumun ekonomik, sosyal, eğitimsel ihtiyaçlarına yönelik çözümler üretir. X
10 Öğretmenlik mesleki yeterliliklerine ne derece sahip olduğunu irdeler. X
11 Alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder. X
12 Yabancı dil olarak İngilizce öğrenme sürecinde kültürlerarası iletişimin önemine ilişkin düşüncelerini aktarır. X
13 Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını anlatır. X
14 Yabancı dil testleri geliştirir. X
15 İngilizcenin günlük yaşamda kullanılmasını geliştirecek özgün etkinlikler tasarlar X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 20
1. Ödev 20
1. Performans Görevi (Uygulama) 30
2. Performans Görevi (Uygulama) 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 6 96
Final 1 6 6
Ara Sınav 1 6 6
Ödev 1 20 20
Performans Görevi (Uygulama) 2 40 80
Toplam İş Yükü 240
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 9,6
Dersin AKTS Kredisi 10