Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Dil Öğretiminde Öykü İncelemesi ELT 450 8 4 + 0 4 5
Ön Koşul Dersleri

Bu dersi almak için ön koşul bulunmamaktadır.

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ALİ İLYA
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. BURCU KOÇ

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Bu derste kısa öykünün bir yazınsal tür olarak tanıtılması, İngilizce eğitiminde kısa öykünün kullanıldığı alanların araştırılması, öğrencilerin kısa öyküleri ders malzemesi olarak kullandıkları ders planları geliştirmeleri ve bu planlar doğrultusunda sunum yapma becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Bu derste kısa öykü yazınsal bir tür olarak özellikle İngiliz ve Amerikan kısa öykülerinden seçmeler aracılığıyla ele alınacak, İngilizce dil eğitiminde kısa öykülerden yararlanılan teknikler incelenecektir. Bu bağlamda, edebiyatın ve özellikle de kısa öykünün çeşitli öğretme ve öğrenme yaklaşımları açısından kullnımı ele alıncak, kültürün dil eğitimindeki yeri incelenecek, kısa öyküyü dil öğretim programlarına dahil etmenin avantaj ve dezavantajları tartışılacak, zorluklar ele alınacak ve bu zorluklarla baş etmeye yönelik kullanılabiecek çeşitli tekik ve stratejiler irdelenecektir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kısa öyküyü tanımlayabiğlir ve kısa öykünün alt türlerini temel özellikleriyle açıklayabilir. Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
2 Kısa öykünün ana bileşenlerini açıklayabilir. Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
3 Çeşitli dil öğretim yöntem ve tekniklerini kısa öykü kullanımı ile ilişkilendirebilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
4 Öğretmenlerin kısa öykü kullanımı esnasında karşılaşabilecekleri güçlükleri tanımlar ve bunlara çözüm yolları üretir. Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
5 Otantik ders materyalleri olarak kısa öyküleri farklı öğrenen profillerine göre uyarlayabilir. Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
6 Kısa öykünü materyal olarak kullanan ders planları hakkında profesyonel yorumlar yapabilir. Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ders İzlencesinin incelenmesi / Doğruluk ve akıcılık ile iletişim sürecinin ve İngilizce'yi kullanmayı öğrenmenin incelenmesi Brumfit, Sy. 9-18
2 CLT'de güncel sorunlar ve bu sorunlara kuramsal çözümler Brumfit, Sy. 26-32 Brumfit, Sy. 73-78
3 Neden Edebiyat? Edebiyat öğretimi: Neden, ne, ve nasıl? Carter & Long, Sy. 1-12 Collie & Slater, Sy. 5-11
4 Edebiyat ve deneyim Carter & Long, Sy. 13-35
5 Öğretmenler tarafından edebiyatın dil öğretiminde kullanımına ilişkin sıkça sorulan sorular ve edebiyatla ilk karşılaşma Collie & Slater, Sy. 11-14 Collie & Slater, Sy. 14-31
6 Edebiyatı kullanırken ivmeyi koruma Collie & Slater, Sy. 31-48
7 Okuma becerileri & Edebiyat İncelemeleri ve farklı türdeki etkinlikler Brumfit, Sy. 105-110
8 Ara Sınav
9 Değişik türdeki etkinlikler (Devamı) Collie & Slater, Sy. 48-78
10 Bir tür olarak kısa öykü Derleme kaynak.
11 Uygulamaya dönük etkinliklerin tanıtımı ve tartışılması Collie & Slater, Sy. 168-189
12 Uygulamaya dönük etkinliklerin tanıtımı ve tartışılması Collie & Slater, Sy. 189-200
13 Seçili metinlerin çözümlenmesi Derleme kaynak.
14 Belli bir kısa öykü için etkinlik geliştirilmesi Derleme kaynak.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Brumfit, C. (1985). Language and literature teaching: from practice to principle. Oxford: Pergamon Press. (Selected Chapters.)
Carter, R. A., & Long, M. N. (1991). Teaching literature. New York: Logman. (Ch. 1 & 2).
Collie, J., & Slater, S. (2004). Literature in the language classroom: A resource book of ideas and activities. Cambridge: Cambridge UP. (Selected Parts.)

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İngilizce öğretim süreçlerini planlar.
2 İngilizce öğretimine uygun ortamlar organize eder.
3 İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynakları eleştirel bir gözle değerlendirir.
4 İngilizce öğretimine uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
5 İngilizce öğretiminde kullanılabilecek yazılım ve teknolojik kaynakların uygunluğuna karar verir.
6 Öğrencilerin bireysel özelliklerini göz önünde bulundurarak uygun öğrenme stratejilerini seçer.
7 Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirir.
8 Ölçme araç ve gereçlerini etkili bir biçimde kullanır
9 Toplumun ekonomik, sosyal, eğitimsel ihtiyaçlarına yönelik çözümler üretir.
10 Öğretmenlik mesleki yeterliliklerine ne derece sahip olduğunu irdeler.
11 Alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder.
12 Yabancı dil olarak İngilizce öğrenme sürecinde kültürlerarası iletişimin önemine ilişkin düşüncelerini aktarır.
13 Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını anlatır.
14 Yabancı dil testleri geliştirir.
15 İngilizcenin günlük yaşamda kullanılmasını geliştirecek özgün etkinlikler tasarlar
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Ödev 20
1. Performans Görevi (Seminer) 20
2. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 2 1 2
Ödev 1 10 10
Performans Görevi (Seminer) 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 130
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,2
Dersin AKTS Kredisi 5