Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Bağlamsal Dilbilgisi ELT 101 1 5 + 0 5 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. AYDIN ÇELENK
Dersi Verenler Öğr.Gör. AYDIN ÇELENK, Dr.Öğr.Üyesi MERVE SAVAŞÇI,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. ALİ İLYA

Arş. Gör. MERVE YILDIZ

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Dersin genel amacı, öğrencilerin İngilizcenin dilbilgisel yapılarına hakim olmaları, farklılıklarını bilmeleri, anlamlandırabilmeleri, bu yapıları sözlü, yazılı iletişimde doğru kullanmalarını sağlamak, ve bu yolla bunları öğretecek düzeye ulaşmalarıdır.

Dersin İçeriği

İleri seviyedeki dil ve tümce yapıları, bu yapılar ile sözcükler arasındaki ilişki, bu dil yapıları aracılığıyla anlam yaratma, biçim ile metin türü arasındaki ilişki, bağlam ile yapı arasındaki ilişki, yapıların farklı bağlamlardaki anlamları ve üst düzey metinlerde kullanımı

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İngiliz dilinin yapısal özellikleri ve bağlamsal ilişkileri tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
2 Konuşmacı tarafından kullanılan farklı yapıların bağlamsal anlamını çözebilir. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
3 Yazarken bağlamdan kaynaklanan farklılıkları farklı şekilde ifade edebilir. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
4 Akademik dilin güncel dilden farklılaştığı noktaları bilir, tanır ve kullanabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
5 Konuşma dilinde kullanılan yapıları, yazma dilinden farklarını belirler, ve konuşma sırasında farklı yapılar kullanır. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
6 Okuma sırasında, metnin özelliğine göre kullanılan yapıların bağlamdan kaynaklanan farklı anlamlarını tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
7 Türkçe ve İngilizce dillerinde kullanılan yapıları eşleştirilebilir. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
8 Dil kullanıcısı olarak bağlamsal farklılıkları tanır, etkin kullanır. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Eylem Yapıları (Present Tenses)
2 Eylem Yapıları (Past Tenses)
3 Eylem Yapıları (Future Tenses)
4 Yardımcı Eylemler: Kiplik
5 Modal yapılar
6 Etken ve Edilgen Çatı (Passive and Pseudo-passive)
7 İsim ve sıfat tümceleri & Mastarlı Yan Tümceler ile -ing Eki Alan Tümceler
8 Gerund , Infinitive, Present ve Past Participle
9 Zarf tümcelerinde bağlaçlar ve geçiş bağlaçları
10 Zarf tümceleri, koşul cümleleri
11 İsimler ve isim cümleleri
12 Deyimsel kullanımlar
13 Belirteçler (Articles)
14 Genel Tekrar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Carter R., Hughes R., McCarthy M. 2010. Exploring Grammar in Context Upper-Int and Advanced. Cambridge University Press
Schmidt, Helen Hoyt. 1995. Advanced English Grammar London: Prentice Hill.
Foley M., Hall D.2012. MyGrammarLab B1/B2.Pearson Education Limited.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İngilizce öğretim süreçlerini planlar. X
2 İngilizce öğretimine uygun ortamlar organize eder. X
3 İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynakları eleştirel bir gözle değerlendirir. X
4 İngilizce öğretimine uygun yöntem ve teknikleri kullanır. X
5 İngilizce öğretiminde kullanılabilecek yazılım ve teknolojik kaynakların uygunluğuna karar verir. X
6 Öğrencilerin bireysel özelliklerini göz önünde bulundurarak uygun öğrenme stratejilerini seçer. X
7 Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirir. X
8 Ölçme araç ve gereçlerini etkili bir biçimde kullanır X
9 Toplumun ekonomik, sosyal, eğitimsel ihtiyaçlarına yönelik çözümler üretir. X
10 Öğretmenlik mesleki yeterliliklerine ne derece sahip olduğunu irdeler. X
11 Alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder. X
12 Yabancı dil olarak İngilizce öğrenme sürecinde kültürlerarası iletişimin önemine ilişkin düşüncelerini aktarır. X
13 Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını anlatır. X
14 Yabancı dil testleri geliştirir. X
15 İngilizcenin günlük yaşamda kullanılmasını geliştirecek özgün etkinlikler tasarlar X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 15
1. Ödev 30
2. Kısa Sınav 15
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 5 80
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Final 1 2 2
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 2 2 4
Ödev 2 7 14
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6
Dersin AKTS Kredisi 6