Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Eğitim Bilimine Giriş EBB 101 1 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MEHMET ALİ HAMEDOĞLU
Dersi Verenler Doç.Dr. MEHMET ALİ HAMEDOĞLU,
Dersin Yardımcıları

Arş.Gör. Gözde SEZEN GÜLTEKİN

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrencilerin eğitim bilimleri hakkında genel bir bilgiye ve öngörüye sahip olmalarını sağlamak

Dersin İçeriği

Öğretmenlik mesleğinin özellikleri,sınıf ve okul çevresi,eğitimin bazı alanlarla ilişkisi(psikoloji,felsefe,hukuk),türk eğitim sistemi hakkında bilgi sahibi olmak

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Meslek kavramını açıklama Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
2 Öğretmenlik mesleğinin özelliklerini sıralama Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
3 Sınıf ve okul çevresini tanımlama Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
4 Eğitimin sosyal, politik ve ekonomik temellerini açıklama Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
5 Eğitimin bazı alanlarla (psikoloji,felsefe,hukuk,ekonomi) ilişkilerini yorumlama Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
6 Türk eğitim sisteminin yapısı ve genel işleyişini örnekleme Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
7 Eğitimde alternatif bakış açılarını karşılaştırma Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 GİRİŞ Kaynakların ilgili bölümleri
2 EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ Kaynakların ilgili bölümleri
3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNİN ÖZELLİKLERİ VE İLKELERİ Kaynakların ilgili bölümleri
4 SINIF VE OKUL ÇEVRESİ Kaynakların ilgili bölümleri
5 EĞİTİMDE ALTERNATİF BAKIŞ AÇILARI Kaynakların ilgili bölümleri
6 EĞİTİMİN SOSYAL TEMELLERİ Kaynakların ilgili bölümleri
7 ARA SINAV Kaynakların ilgili bölümleri
8 EĞİTİMİN POLİTİK TEMELLERİ Kaynakların ilgili bölümleri
9 EĞİTİM VE PSİKOLOJİ Kaynakların ilgili bölümleri
10 EĞİTİM VE FELSEFE Kaynakların ilgili bölümleri
11 EĞİTİM VE HUKUK Kaynakların ilgili bölümleri
12 EĞİTİM VE EKONOMİ Kaynakların ilgili bölümleri
13 TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ Kaynakların ilgili bölümleri
14 ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE MODELLER Kaynakların ilgili bölümleri
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

ERDEM, MÜNİRE(2007)EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ ANKARA ARKADAŞ YAYINLARI
BAŞARAN,İ.ETHEM(2007)EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ ANKARA EKİNOKS YAYINLARI
ŞİŞMAN,MEHMET(2006)EĞİTİM BİLİMLERİNE GİRİŞ ANKARA PEGEM A YAYINCILIK

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İngilizce öğretim süreçlerini planlar.
2 İngilizce öğretimine uygun ortamlar organize eder.
3 İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynakları eleştirel bir gözle değerlendirir.
4 İngilizce öğretimine uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
5 İngilizce öğretiminde kullanılabilecek yazılım ve teknolojik kaynakların uygunluğuna karar verir.
6 Öğrencilerin bireysel özelliklerini göz önünde bulundurarak uygun öğrenme stratejilerini seçer.
7 Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirir.
8 Ölçme araç ve gereçlerini etkili bir biçimde kullanır
9 Toplumun ekonomik, sosyal, eğitimsel ihtiyaçlarına yönelik çözümler üretir.
10 Öğretmenlik mesleki yeterliliklerine ne derece sahip olduğunu irdeler.
11 Alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder.
12 Yabancı dil olarak İngilizce öğrenme sürecinde kültürlerarası iletişimin önemine ilişkin düşüncelerini aktarır.
13 Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını anlatır.
14 Yabancı dil testleri geliştirir.
15 İngilizcenin günlük yaşamda kullanılmasını geliştirecek özgün etkinlikler tasarlar
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 20
2. Kısa Sınav 20
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 12 12
Ödev 1 10 10
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 133
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,32
Dersin AKTS Kredisi 5