Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yeni ve Yakın Çağ Tarihi SBE 303 5 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri

yok

Önerilen Seçmeli Dersler

yok

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi SELÇUK URAL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Yaniçağ ve yakınçağda dünyadaki değişim ve dönüşümün öğretmen adayları tarafından anlaşılması amacındadır. 

Dersin İçeriği

Bu ders kapsamında, yeniçağda coğrafi keşifler sonrasında dünyanın farklı bölgelerindeki devletler ve toplumların yaşamı incelenecektir. Aydınlanma çağı sonrasında başlayan yakınçağ kısmında ise sanayi inkılabı, sömürgeleşme ve dünyanın siyasi hakimiyet alanalrının değişimi anlatılacaktır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 15-16. yüzyıllarda dünyanın genel görünümünün fark edilmesi Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
2 Coğrafi Keşiflerin önemi ve değişime olan katkısının fark edilmesi Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
3 Aydınlanma Çağının özelliklerinin anlaşılması Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
4 17- 18. yüzyıllarda dünyanın genel görünümünün fark edilmesi. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
5 Fransız İhtilalinin ve etkilerinin anlaşılması Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
6 19- 20. yüzyıllarda dünyanın genel görünümünün fark edilmesi Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
7 Sanayi inkılabı, sömürgeleşmenin sonucunda siyasi yapıların değişmesi Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
8 Dünya Savaşları Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 14. ve 15. yüzyıllarda dünyanın görünümü
2 coğrafi keşifler öncesi dünya
3 coğrafi keşifler- Rönesans- Reform
4 İmparatorlukların büyümesi
5 16. yüzyılda Avrupa ve ,Asya
6 Yeni çağda siyaset, bilim, felsefe
7 Aydınlanma çağı
8 Fransız İhtilali ve cumhuriyetler
9 Vize
10 18. ve 19. yüzyıllarda Avrupa ve Asya
11 Sanayi İnkılabı ve Dünyanın Değişimi
12 Sömürgeciliğin gelişimi ve silahlanma
13 Dünya savaşları
14 20. yüzyılda Avrupa ve Asya
Kaynaklar
Ders Notu

koordinatör tarafından hazırlanacaktır.

Ders Kaynakları

Gökkaya, K., Yeşilbursa C.C., Yeni ve Yakın Çağ Tarihi, Pegem Yay, Ankara, 2010.

Hart, Liddle, I. Dünya Savaşı, İş bankası Yay, İstanbul, 2018. 

Hart, Liddle, II. Dünya Savaşı, İş bankası Yay, İstanbul, 2012. 

Hobson, John, Batı Medeniyetinin Doğulu Kökenleri, YKY, İstanbul, 2011.

Norman Davies. Avrupa Tarihi, İmge yay, İstanbul, 2011.

J.M. Roberts, Avrupa Tarihi, İnkılap Yay, İstanbul, 2017.

Tanilli, Server, Yüzyılların Gerçeği ve Mirası, İş Bankası Yay, İstanbul, 2011.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sosyal bilgiler eğitimini destekleyen tarih, coğrafya, sosyoloji, antropoloji, siyaset bilimi gibi sosyal bilim disiplinlerine ilişkin teorik bilgiler kazanır. X
2 Etkin vatandaşlık için gerekli temel insan hakları ve vatandaşlık bilgisine sahip olur, demokratik eğitiminin önemini kavrar. X
3 3. Sosyal bilgiler öğretimde sözlü ve yazılı edebiyat ürünlerinin kullanılmasının gereğini bilir ve uygun etkinlikler hazırlar. X
4 4. Geçmişten günümüze bilim ve teknolojinin gelişimini, teknoloji ve medya okuryazarlığının önemini kavrar.
5 5. Karakter ve değer eğitiminin sosyal bilgiler eğitimindeki yeri ve önemini kavrar.
6 6. Sosyal Bilgiler eğitimine yönelik özel öğretim yöntemlerini öğretim programlarına uygun biçimde etkinlikler hazırlayarak uygular
7 7. Afetlere ilişkin temel kavramları bilir, afet yönetiminde etik değerleri açıklar, proje örnekleri sunar.
8 8. Sosyal bilgilerde sanat ve müze eğitiminin önemini kavrar, müzede sosyal bilgiler öğretimi uygulama etkinlikleri hazırlar X
9 9. Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği sınıf yönetimi, ölçme ve değerlendirme, eğitim psikolojisi, eğitim felsefesi ve eğitim sosyolojisi, araştırma yöntemleri, teknoloji ve materyal kullanımı, öğretim ilke ve yöntemlerini bilir
10 10. Sosyal bilgiler eğitimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
11 11. Sosyal bilgiler eğitiminde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve öğretmenlik mesleğine ilişkin becerileri edinir X
12 12. Öğretimi, özel eğitim ve kaynaştırma eğitimine ihtiyacı olan öğrencilere göre planlama ve uygulama yetkinliğine sahip olur.
13 13. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilir.
14 14. Sosyal bilgiler eğitiminde alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. X
15 15. Çeşitli kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapabilir, ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme yetkinliğine sahip olur. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 12 12
Kısa Sınav 2 4 8
Ödev 1 8 8
Final 1 12 12
Toplam İş Yükü 88
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,52
Dersin AKTS Kredisi 4