Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Bilişim Teknolojileri ENF 101 1 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. AYDIN KİPER
Dersi Verenler Öğr.Gör. SELÇUK SIRRI TERCAN, Öğr.Gör. AYDIN KİPER,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

 

Bu dersin amacı, öğretmen adaylarının bilişim teknolojilerini hem alanında hem de günlük hayatında etkin olarak kullanabilmelerdir 

Dersin İçeriği

Bilişim teknolojileri ve bilgi-işlemsel düşünme; problem çözme kavramları ve yaklaşımları; algoritma ve akış şemaları; bilgisayar sistemleri; yazılım ve donanımla ilgili temel kavramlar; işletim sistemlerinin temelleri, güncel işletim sistemleri; dosya yönetimi; yardımcı programlar (üçüncü parti yazılımlar); kelime işlem programları; hesaplama/tablo/grafik programları; sunu programları; masaüstü yayıncılık; veri tabanı yönetim sistemleri; web tasarımı; eğitimde internet kullanımı; iletişim ve işbirliği teknolojileri; güvenli internet kullanımı; bilişim etiği ve telif hakları; bilgisayar ve internetin çocuklar/gençler üzerindeki etkileri.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Bilişim teknolojilerine ilişkin temel kavramları tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Portfolyo, Performans Görevi,
2 Bilgisayarın çalışma prensibini ve işletim sistemi mantığını açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev, Proje / Tasarım,
3 Basit problemler için akış diyagramı oluşturur. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev, Proje / Tasarım,
4 İşletim sisteminin temel özelliklerini ifade eder ve sistemi kişiselleştirir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev, Proje / Tasarım,
5 Kelime işlemci, hesap tablosu, sunu ve veri tabanı programlarını amacına uygun kullanır. Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev, Proje / Tasarım,
6 İnternet ortamında ulaştığı kaynakların kullanımında etik unsurlara dikkat eder. Soru-Cevap, Tartışma,
7 Bilişim teknolojilerini alanında etkili kullanır. Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev, Proje / Tasarım,
8 Bilişim teknolojilerinin bireyler üzerine etkisini değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Bilişim teknolojileri ve bilgi-işlemsel düşünme
2 Problem çözme kavramları ve yaklaşımları; Algoritma ve akış şemaları
3 Bilgisayar sistemleri; Yazılım ve donanımla ilgili temel kavramlar
4 Güncel işletim sistemleri; Dosya yönetimi; Yardımcı programlar (üçüncü parti yazılımlar)
5 Kelime işlem programları
6 Hesaplama/tablo/grafik programları
7 Sunu programları
8 Ara Sınav
9 Masaüstü yayıncılık
10 Web Servisleri
11 Web tasarımı
12 Eğitimde internet kullanımı; İletişim ve işbirliği teknolojileri
13 Güvenli internet kullanımı; Bilişim etiği ve telif hakları
14 Bilgisayar ve internetin çocuklar/gençler üzerindeki etkileri.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Bilgisayar I-II, Ali Güneş, Pegem Akademi Yayıncılık

01 Araçla Web 2.0, Onur İşbulan , Pegem Akademi Yayıncılık

Eğitimciler İçin Bilişim Teknolojileri, Hüseyin Çakır 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sosyal bilgiler eğitimini destekleyen tarih, coğrafya, sosyoloji, antropoloji, siyaset bilimi gibi sosyal bilim disiplinlerine ilişkin teorik bilgiler kazanır.
2 Etkin vatandaşlık için gerekli temel insan hakları ve vatandaşlık bilgisine sahip olur, demokratik eğitiminin önemini kavrar.
3 3. Sosyal bilgiler öğretimde sözlü ve yazılı edebiyat ürünlerinin kullanılmasının gereğini bilir ve uygun etkinlikler hazırlar.
4 4. Geçmişten günümüze bilim ve teknolojinin gelişimini, teknoloji ve medya okuryazarlığının önemini kavrar.
5 5. Karakter ve değer eğitiminin sosyal bilgiler eğitimindeki yeri ve önemini kavrar.
6 6. Sosyal Bilgiler eğitimine yönelik özel öğretim yöntemlerini öğretim programlarına uygun biçimde etkinlikler hazırlayarak uygular
7 7. Afetlere ilişkin temel kavramları bilir, afet yönetiminde etik değerleri açıklar, proje örnekleri sunar.
8 8. Sosyal bilgilerde sanat ve müze eğitiminin önemini kavrar, müzede sosyal bilgiler öğretimi uygulama etkinlikleri hazırlar
9 9. Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği sınıf yönetimi, ölçme ve değerlendirme, eğitim psikolojisi, eğitim felsefesi ve eğitim sosyolojisi, araştırma yöntemleri, teknoloji ve materyal kullanımı, öğretim ilke ve yöntemlerini bilir
10 10. Sosyal bilgiler eğitimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
11 11. Sosyal bilgiler eğitiminde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve öğretmenlik mesleğine ilişkin becerileri edinir
12 12. Öğretimi, özel eğitim ve kaynaştırma eğitimine ihtiyacı olan öğrencilere göre planlama ve uygulama yetkinliğine sahip olur.
13 13. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilir.
14 14. Sosyal bilgiler eğitiminde alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
15 15. Çeşitli kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapabilir, ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme yetkinliğine sahip olur.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Kısa Sınav 40
1. Ara Sınav 20
1. Ödev 20
2. Kısa Sınav 20
Toplam 100
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ödev 1 0 0
Ara Sınav 1 0 0
Kısa Sınav 1 1 1
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 2 2 4
Toplam İş Yükü 5
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 0,2
Dersin AKTS Kredisi 5