Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Bilişim Teknolojileri ENF 101 1 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. AYDIN KİPER
Dersi Verenler Öğr.Gör. SELÇUK SIRRI TERCAN, Öğr.Gör. AYDIN KİPER,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

 

Bu dersin amacı, öğretmen adaylarının bilişim teknolojilerini hem alanında hem de günlük hayatında etkin olarak kullanabilmelerdir 

Dersin İçeriği

Bilişim teknolojileri ve bilgi-işlemsel düşünme; problem çözme kavramları ve yaklaşımları; algoritma ve akış şemaları; bilgisayar sistemleri; yazılım ve donanımla ilgili temel kavramlar; işletim sistemlerinin temelleri, güncel işletim sistemleri; dosya yönetimi; yardımcı programlar (üçüncü parti yazılımlar); kelime işlem programları; hesaplama/tablo/grafik programları; sunu programları; masaüstü yayıncılık; veri tabanı yönetim sistemleri; web tasarımı; eğitimde internet kullanımı; iletişim ve işbirliği teknolojileri; güvenli internet kullanımı; bilişim etiği ve telif hakları; bilgisayar ve internetin çocuklar/gençler üzerindeki etkileri.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Bilişim teknolojilerine ilişkin temel kavramları tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Portfolyo, Performans Görevi,
2 Bilgisayarın çalışma prensibini ve işletim sistemi mantığını açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev, Proje / Tasarım,
3 Basit problemler için akış diyagramı oluşturur. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev, Proje / Tasarım,
4 İşletim sisteminin temel özelliklerini ifade eder ve sistemi kişiselleştirir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev, Proje / Tasarım,
5 Kelime işlemci, hesap tablosu, sunu ve veri tabanı programlarını amacına uygun kullanır. Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev, Proje / Tasarım,
6 İnternet ortamında ulaştığı kaynakların kullanımında etik unsurlara dikkat eder. Soru-Cevap, Tartışma,
7 Bilişim teknolojilerini alanında etkili kullanır. Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev, Proje / Tasarım,
8 Bilişim teknolojilerinin bireyler üzerine etkisini değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Bilişim teknolojileri ve bilgi-işlemsel düşünme
2 Problem çözme kavramları ve yaklaşımları; Algoritma ve akış şemaları
3 Bilgisayar sistemleri; Yazılım ve donanımla ilgili temel kavramlar
4 Güncel işletim sistemleri; Dosya yönetimi; Yardımcı programlar (üçüncü parti yazılımlar)
5 Kelime işlem programları
6 Hesaplama/tablo/grafik programları
7 Sunu programları
8 Ara Sınav
9 Masaüstü yayıncılık
10 Web Servisleri
11 Web tasarımı
12 Eğitimde internet kullanımı; İletişim ve işbirliği teknolojileri
13 Güvenli internet kullanımı; Bilişim etiği ve telif hakları
14 Bilgisayar ve internetin çocuklar/gençler üzerindeki etkileri.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Bilgisayar I-II, Ali Güneş, Pegem Akademi Yayıncılık

01 Araçla Web 2.0, Onur İşbulan , Pegem Akademi Yayıncılık

Eğitimciler İçin Bilişim Teknolojileri, Hüseyin Çakır 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Dilin tanımı, işlevleri, dil bilgisi ve dil biliminin temel kavramları, Dünya dillerinin nitelikleri, Türk dilinin bu diller arasındaki yerini kavrar.(Alan Bilgisi)
2 Türk dilinin tarihi dönemleri, ses ve ses olayları, ekler, kelime türetme yolları, kelime grupları, cümle, cümlenin öğeleri, cümle türlerini tanımlar ve Osmanlı Türkçesini okuma yazma becerisi kazanır. (Alan Bilgisi)
3 Edebiyat bilgi ve kuramlarına yönelik teorik bilgileri kazanır. (Alan Bilgisi)
4 Göktürk ve Uygur edebiyatları, Eski Türk edebiyatı, Tasavvuf ve Halk edebiyatları, Yeni Türk edebiyatı, Dünya edebiyatı ve çocuk edebiyatının gelişim aşamalarını kavrar. (Alan Bilgisi)
5 Türk tiyatrosunun gelişimini kavrayarak tiyatro-drama uygulamaları yapar. (Alan Bilgisi)
6 Okuma, dinleme, konuşma, yazma eğitimine yönelik bilgi ve becerilerin düzeye uygun biçimde aktarılmasında ve uygulanmasında gerekli öğretim yöntem ve teknikleri kullanır ve edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak etkinlikler hazırlar. (Alan Bilgisi)
7 Yabancılara, Türk soylulara ve ikidillilere Türkçe öğretimine ilişkin öğretim yöntem ve teknikleri kullanır ve edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak etkinlikler hazırlar. (Alan Bilgisi)
8 Türkçe eğitimine yönelik özel öğretim yöntemleri, dil bilgisi öğretim yöntem ve teknikleri ile Türkçe öğretim programlarını uygun biçimde kullanır ve uygulamaya yönelik etkinlikler hazırlar. (Alan Bilgisi)
9 Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği sınıf yönetimi, ölçme ve değerlendirme, eğitim psikolojisi, eğitim felsefesi ve eğitim sosyolojisi, teknoloji ve materyal kullanımı, öğretim ilke ve yöntemleri, eğitim kurumlarının faaliyetlerini düzenleyen kanun ve yönetmelikler hakkında yeterli bilgiyi hatırlar. (Meslek Bilgisi)
10 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilir. (Genel Kültür)
11 Türkçe eğitiminde alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. (Genel Kültür)
12 Türkçe eğitimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. (Meslek Bilgisi)
13 Atatürk’ün Türk dili ve ulusal değerlerle ilgili düşünce ve görüşlerini yansıtan özgün etkinliklerin düzenler. (Genel Kültür)
14 Ailelerle, çeşitli kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapabilir, ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme yetkinliğine sahip olur. (Genel Kültür)
15 Türkçe öğretiminde yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve öğretmenlik mesleğine ilişkin becerileri edinir. (Meslek Bilgisi)
16 Özel ihtiyaçlı ve özel eğitime ihtiyacı olan öğrencilere göre öğretimi planlayabilir ve uygulama yetkinliğine sahip olur. (Meslek Bilgisi)
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Kısa Sınav 40
1. Ara Sınav 20
1. Ödev 20
2. Kısa Sınav 20
Toplam 100
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ödev 1 0 0
Ara Sınav 1 0 0
Kısa Sınav 1 1 1
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 2 2 4
Toplam İş Yükü 5
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 0,2
Dersin AKTS Kredisi 5