Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Eğitim Felsefesi | EBB 107 | 1 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SUBHAN EKŞİOĞLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ZEYNEP DEMİRTAŞ, Doç.Dr. DUYGU GÜR ERDOĞAN, Dr.Öğr.Üyesi SERHAT ARSLAN, Prof.Dr. ÖMER FARUK TUTKUN, Öğr.Gör. YUSUF TURAN, Doç.Dr. ÖMER FARUK VURAL, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Gözde SEZEN-GÜLTEKİN |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Öğretmen adaylarının felsefe ile ilgili temel kavramları, eğitim felsefesinin içeriği ve bağlamını, felsefi bakış açısının eğitime yansımalarını kavrayabilmelerine yönelik bilişsel ve duyuşsal yeterlikler kazandırmak bu dersin temel amacıdır. |
Dersin İçeriği | Felsefenin temel konuları ve sorun alanları, temel felsefi akımlar ve eğitim, eğitim felsefesi akımları, Doğu, İslam ve Batı filozoflarının eğitim görüşleri, insan doğası ve eğitim, Siyasi ve ekonomik ideolojiler ve eğitim, Türk eğitim felsefesinin temelleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Felsefenin temel kavramlarını açıklayabilme. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Eğitimi etkileyen felsefi akımları açıklayabilme. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Eğitim felsefesi akımlarının (İlerlemecilik, daimicilik, esasicilik, yeniden kurmacılık) eğitimle ilişkisini yorumlayabilme. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Felsefe tarihinde yer alan filozofların eğitime ilişkin görüş ve düşüncelerini tanıyabilme. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
5 | Var olan eğitim sorunlarına eleştirel bir yaklaşım geliştirebilme. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
6 | Temel felsefi akımlardan etkilenen eğitim sistemlerinin amaçları ve işleyişlerini değerlendirebilme. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Felsefenin tanımı ve felsefenin içeriği-Felsefenin alanları Epistemoloji | |
2 | Ontoloji-Aksiyoloji -Mantık | |
3 | Eğitimin tanımı-Felsefe ve eğitim arasındaki ilişki-Felsefenin eğitime katkıları | |
4 | Eğitimin diğer sistemlerle ilişkisi(toplumsal-ekonomik-politik-siyasi-kültürel) | |
5 | Felsefi akımlar (idealizm, realizm) | |
6 | Felsefi akımlar (natüralizm, ampirizm, rasyonalizm) | |
7 | Felsefi akımlar (pragmatizm, varoluşçuluk, analitik felsefe) | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Eğitim Felsefeleri (İlerlemecilik, Daimicilik) | |
10 | Eğitim Felsefeleri (Esasicilik, Yeniden Kurmacılık) | |
11 | Doğu, İslam ve Batı filozoflarının eğitim görüşleri-1 | |
12 | Doğu, İslam ve Batı filozoflarının eğitim görüşleri-2 | |
13 | İdeoloji ve eğitim | |
14 | Türk eğitim felsefesinin temelleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Derse ait dokümanlar ve ders notları SABİS akademik bilgi sistemi üzerinden paylaşılacaktır. |
Ders Kaynakları | Alkan, C. (1983). Eğitim felsefesi. Bursa: Uludağ Üniversitesi Cevizci, A. (2018). Eğitim felsefesi. İstanbul: Say Çüçen, A. Kadir (2007). Felsefeye giriş. Bursa: Asa Ergün, M. (2009). Eğitim felsefesi. Ankara: Pegem Akademi Sönmez, V. (2008). Eğitim felsefesi. Ankara: Anı. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 80 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 13 | 2 | 26 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |