Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sosyal Bilgilerde Kavram Öğretimi | SBE 614 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AYŞEGÜL KIRTEL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | AYŞEGÜL KIRTEL |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sosyal bilgiler dersinde birçok farklı disipline ait temel kavramları öğretmek esastır. Bu bağlamda bu dersin kapsamına giren kavramların öğrencilerde kavram yanılgıları oluşmadan doğru ve etkili bir şekilde öğretilmesi bir zorunluluktur. Bu yüzden sosyal bilgiler dersinde kazandırılması gereken bir takım kavramlara yönelik bireylerin kavram öğretim stratejilerini, teknik ve materyallerini kullanılmasını gerektirir. Bu dersin kapsamında da bu konuda bilgiler verilecektir. |
Dersin İçeriği | Kavramlar, kavram öğretiminin önemi, kavram öğretimi, sosyal bilgiler programlarında kavramlar, kavram yanılgıları, kavramların öğretimine yönelik uygulamalı çalışmalar. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilginin yapısını oluşturan olgu, kavram ve genellemeleri fark eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Kavramların özelliklerini ve önemini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Sosyal Bilgilerde kavram öğretiminin önemini fark eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Kavram yanılgılarını ve yanılgıların nedenlerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
5 | Kavram öğretimine yönelik uygulamalı çalışmalar yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Olgu, kavram ve genellemeler. | |
2 | Kavram nedir? Kavram öğretimin önemi. | |
3 | Kavram öğrenme ve öğretimi | |
4 | Kavram öğrenme ve öğretimi | |
5 | Sosyal bilgiler programında kavramlar | |
6 | Kavram öğretim stratejileri, teknik ve materyalleri | |
7 | Kavram öğretim stratejileri, teknik ve materyalleri | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Kavram yanılgıları | |
10 | Kavram yanılgıları | |
11 | Makale İncelemeleri | |
12 | Makale İncelemeleri | |
13 | Kavram öğretimi teknik ve materyallerini kullanarak kavram öğretimi tasarlama | |
14 | Genel değerlendirme, tartışma ve kapanış |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Karataş Çoşkun, M. (2011). Kavram Öğretimi. Adana: Karahan Kitapevi., Klausmeier, H.J. (1980). Learning and Teaching Concepts. New York: Academic Press. Merrill, M. D., Tennyson, R. D., & Posey, L. O. (1992). Teaching Concepts: An Instructional Design Guide (Second ed.). Englewood Cliffs, NJ: Educational Technology Publications. Şahin, S., Çoban, Ş. K. Ve Karaaslan, T. (2010). Etkinliklerle Kavram Öğretimi. Ankara: Eğiten Kitap. Wright, I. & Hutchison, D. (2010). Social Studies: A Practical Approach to Teaching and Learning, Pearson Education Canada |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 60 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |