Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İlköğretimde Türkçe Öğretimi SNF 502 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi DURSUN AKSU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Ars. Gör. Dr. Dursun AKSU
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bir sınıf öğretmeninin; Türkçe derslerinin etkin bir şekilde nasıl yapılması gerektiği ve öğrencilerinin anlama süreçlerini kolaylaştıracak bilgi birikimini elde etmesidir.
Dersin İçeriği Bu derste, okuma, yazma, dinleme, konuşma ve görsel okuma kavramları, bu kavramların etkili bir şekilde kazanılması ve geliştirilmesi: anlama, anlama teori ve yöntemleri, okuma yazmaya hazır oluşluk, Türkçe Öğretimi Programı ve yöntemleri, bilgi çağında okuryazarlık, metinler arası okuma, sorular, okuma yazma materyalleri vb. konular üzerinde durulacaktır.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Bilgi çağında okuma yazmanın önemini kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav ,
2 Etkin okuma yazmada yapılması gereken hazırlıkları bilir ve uygular. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Sınav , Ödev,
3 İlköğretim Türkçe Programı (1-5) hakkında bilgi sahibi olur. Anlatım, Tartışma, Sınav , Sözlü Sınav,
4 Okuma-anlama sürecini etkin olarak nasıl geliştireceğini bilir ve uygular. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Sınav , Performans Görevi,
5 İlköğretimde metinler arası okumayı öğrencilere kavratır ve uygular. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Sınav , Performans Görevi,
6 Etkin dil öğretimi konusunda bilgi sahibi olur. Anlatım, Sınav ,
7 Türkçe öğretiminde öğrenmeyi kolaylaştıracak materyalleri etkin olarak kullanır. Alıştırma ve Uygulama, Performans Görevi,
8 Konuşma ve dinleme eğitiminin nasıl verileceğini bilir. Anlatım, Sınav ,
9 Türkçe derslerini etkin değerlendirir ve alternatif değerlendirmeler hakkında bilgi sahibidir. Anlatım, Sınav ,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Okuma-yazma ve bilgi çağı
2 Okuma ve yazmaya hazırlık
3 İlköğretim Türkçe Programı
4 İlköğretim Okulu Türkçe Programı
5 Okuduğunu anlama
6 Okuduğunu anlama
7 Metinlerarası okuma, sorular, ve Türkçe öğretiminin önemi
8 Arasınav
9 Metinlerarası okuma, sorular, ve Türkçe öğretiminin önemi
10 Türkçe öğretiminde yöntem sorunu
11 Türkçe öğretiminde materyal
12 Konuşma ve dinleme
13 Konuşma ve dinleme
14 Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu 1. Türkçe Öğretim Yöntemleri (2006) Akyol, Hayati.
Ders Kaynakları 2. Laura E. B., & Adam Winsler, (Eds) (1995). Scaffolding Childrens Learning;
Vygotsky & Early Childhood Education.
3- Cramer, Ronald L., (2004). The Language Arts A Balanced Approach to Teaching Reading, Writing, Listening, Talking, and Thinking. Pearson, Boston.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 25
2. Ödev 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 12 12
Kısa Sınav 3 8 24
Ödev 2 8 16
Sözlü Sınav 1 8 8
Toplam İş Yükü 156
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,24
Dersin AKTS Kredisi 6