Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Fen Öğretiminde Deneysel Tasarım ILF 505 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. NAMUDAR İZZET KURBANOĞLU
Dersi Verenler Prof.Dr. NAMUDAR İZZET KURBANOĞLU,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Anlamlı öğrenmeyi gerçekleştirmek amacıyla teorik bilgilerin deneylerle desteklenmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriği Fen öğretiminde deneyin önemi, Deney yöntemi ve öğretim programıyla ilişkisi, Deney çalışma yaprağı hazırlama, Deney için amaç ve kazanım belirleme, Deney araç-gereci belirleme, Ucuz ve atık malzemeden araç-gereç yapma, Deney yapma ve veri toplama süreci, Sonuçları tartışma ve yargıya varma süreci, Bilgisayar destekli deney tasarımı, Fizik, Biyoloji ve Kimya bilimlerine ait örnek deney tasarımları yapma.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Anlamlı öğrenmede deneyin önemini açıklar. Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
2 Deney çalışma yaprağının nasıl hazırlanacağını gösterir. Benzetim, Grup Çalışması, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
3 Deney için amaç ve kazanımları belirler. Deney / Laboratuvar, Örnek Olay, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme , Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Performans Görevi, Proje / Tasarım, Ödev,
4 Atık ve ucuz malzemeden deney tasarlar. Grup Çalışması, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
5 Bilgisayarla deney tasarlar ve uygular. Deney / Laboratuvar, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Benzetim, Performans Görevi, Proje / Tasarım, Ödev,
6 Fizik, Biyoloji ve Kimya bilimlerine ait örnek deney tasarımları yapar ve değerlendirir. Grup Çalışması, Benzetim, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme , Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Anlatım, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersle ilgili kaynak araştırması [1] Ayas, Alipaşa, Turgut, M. Fuat ve arkadaşları, “Kimya Öğretimi” YÖK/D. Bankası Milli Eğitim Geliştirme Projesi, 1997, Ankara.
2 Fen öğretiminde deneyin önemi 1
3 Deney yöntemi ve öğretim programıyla ilişkisi 1
4 Deney çalışma yaprağı hazırlama 1r
5 Deney için amaç ve kazanım belirleme 1
6 Deney araç-gereci belirleme 1
7 Ucuz ve atık malzemeden araç-gereç yapma 1
8 PROJE 1
9 Deney yapma ve veri toplama süreci 1
10 Sonuçları tartışma ve yargıya varma süreci 1
11 Bilgisayar destekli deney tasarımı 1
12 Fizik, Biyoloji ve Kimya bilimlerine ait örnek deney tasarlama 1
13 Tasarlanan deneylerin uygulaması 1
14 Genel değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları [1] Ayas, Alipaşa, Turgut, M. Fuat ve arkadaşları, “Kimya Öğretimi” YÖK/D. Bankası Milli Eğitim Geliştirme Projesi, 1997, Ankara.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 30
1. Proje / Tasarım 30
1. Performans Görevi (Uygulama) 20
1. Performans Görevi (Laboratuvar) 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 80
1. Final 20
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ödev 1 20 20
Proje / Tasarım 1 14 14
Performans Görevi (Uygulama) 1 10 10
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 10 10
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6
Dersin AKTS Kredisi 6