Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İnsan Kaynakları Denetimi | YNO 625 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. YASEMİN ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | Prof.Dr. YASEMİN ÖZDEMİR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İnsan kaynakları departmanının performansının ölçülmesi, tüm işletmenin perfomansı açısından oldukça önemlidir. Bu nedenle hangi ölçütlerin kullanılacağının doğru tespt edilmesi, diğer işletme süreçleriyle etkileşiminin tanımlanması durum tespiti ve iyileştirmeler için yararlı olacaktır. |
Dersin İçeriği | İK departmanının faaliyetlerinin; |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş: Kavramsal Çerçeve | |
2 | İKY-Denetim ve Performans İlişkisi | |
3 | İKY'nin değerlendirilmesi yaklaşımları 1: Geleneksel yaklaşımlar | |
4 | İKY'nin değerlendirilmesi yaklaşımları 2: Modernyaklaşımlar | |
5 | İKY'nin değerlendirilmesi yaklaşımları 3: Yeni yaklaşımlar | |
6 | İK Scorecard ve İK metrikleri | |
7 | İKY fonksiyonlarının denetimi 1: Kadrolama | |
8 | İKY fonksiyonlarının denetimi 2: İK'nın değerlendirilmesi ve geliştirilmesi I | |
9 | İKY fonksiyonlarının denetimi 3: İK'nın değerlendirilmesi ve geliştirilmesi 2 | |
10 | İKY fonksiyonlarının denetimi 4: İK'nın ödüllendirilmesi | |
11 | İKY fonksiyonlarının denetimi 5: İK'nın korunması | |
12 | Örnek olaylar | |
13 | Örnek olaylar | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Ifill, Sharon and Neil Moreland (1999) “Auditing recruitment and selection using generic benchmarking: a case study”, The TQM Magazine, Volume 11, Number 5, pp. 333-340. Konu ile ilgili makaleler |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uygulanabilir / yayınlanabilir akademik sonuçlar | ||||||
2 | Uygulanabilir / yayınlanabilir akademik sonuçlar | ||||||
3 | Orijinal konu üzerine derinlemesine eleştirel literatür araştırması yapmak | ||||||
4 | İlgili alanda araştırma yapmak ve literatürdeki boşlukları belirlemek | ||||||
5 | Etik konular hakkında farkındalık | ||||||
6 | Araştırma etiği taahhüdü | ||||||
7 | İleri düzeyde teorik/pratik bilgi sahibi olma | ||||||
8 | Alandaki ilgili teori ve kavramların eleştirel incelemesid | ||||||
9 | Kendisine verilen bir konuda ders içeriği tasarlayabilir ve aktarabilir | ||||||
10 | Hedef kitleye ve amaca uygun retorik stratejiler kullanın |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ödev | 2 | 15 | 30 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |