Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Pazarlamada İleri Konular UYP 635 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler

Yok

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. REMZİ ALTUNIŞIK
Dersi Verenler Prof.Dr. REMZİ ALTUNIŞIK,
Dersin Yardımcıları

Arşt. Gör. Volkan GÖKTAŞ

 

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Doktora öğrencilerinin en çok zorlandıkları konulardan biri tez konusu seçiminde yaşanamktadır. Bu bağlamda öğrencilere yardımcı olmak amacıyla pazarlama yazınında ve akademiada öne çıkan tartışmalar ile baskın araştırma konularının ele laınması ve tartışılması yararlı olacaktır. Bu ders ağırlıklı olarak seminerler ve tartışmalar şeklinde yapılacağından pazarlama bağlamında öne çıkan konular ele alınacak ve olası çıkarımlar öğrenilerle birlikte ele alınacağından hem öğrencilerin alanla ilgili bilgi dağarcığı genişlemiş, hem de sunumlar sayesinde öğrencilerin düşünsel ve iletişim becerilerine katkı sağlanmış olacaktır.

Dersin İçeriği

Doktora öğrencilerinin en çok zorlandıkları konulardan biri tez konusu seçiminde yaşanamktadır. Bu bağlamda öğrencilere yardımcı olmak amacıyla pazarlama yazınında ve akademiada öne çıkan tartışmalar ile baskın araştırma konularının ele laınması ve tartışılması yararlı olacaktır. Bu ders ağırlıklı olarak seminerler ve tartışmalar şeklinde yapılacağından pazarlama bağlamında öne çıkan konular ele alınacak ve olası çıkarımlar öğrenilerle birlikte ele alınacağından hem öğrencilerin alanla ilgili bilgi dağarcığı genişlemiş, hem de sunumlar sayesinde öğrencilerin düşünsel ve iletişim becerilerine katkı sağlanmış olacaktır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Pazaralama alanındaki gelişmelerin takibi ve irdelenmesi Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Performans Görevi,
2 Pazarlama disiplinindeki tartışmalar ve yaklaşımların kıyaslanması Tartışma, Performans Görevi,
3 Pazarlama araştırmalarında ve bilimsel yaklaşımlarındaki değişimler Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Pazarlama disiplinine giriş ve seminer mantığına göre yaklaşımın ele alınması Derse genel giriş ve dersler ilgili çalışma şeklinin ve yöntemlerin belirlenmesi
2 Düşünme yaklaşımları ve akademik yaklaşım
3 Bilimsel araştırmalarda yaklaşımlar
4 Modelleme ve pazarlama araştırmalarında yaygın kullanılan modellere bakış
5 Akademik literatür taraması ve eleştirel yaklaşım
6 Pazarlama düşüncesi nereye evrilmektedir?
7 Tüketici olgusundaki gelişmeler ve tüketici araştırmaları konusundaki yeni konular
8 Markalama ve marka yönetimi
9 Dağıtım kanalları ve omnichannel yaklaşımlar, showrooming
10 Bütünleşik pazarlama iletişim ve yani yaklaşımlar
11 Seminer I
12 Seminer II
13 Seminer III
14 Seminer IV
Kaynaklar
Ders Notu

Dönem başında ve dönem içinde dersin hocası tarafından ve öğrenciler tarafından haftalık ders konuyla ilgili faydalı kaynaklar ve tartışmalar ders notu olarak kullanılacaktır.

Ders Kaynakları

Bu ders bağlamında standart bir kaynakça vermek mümkün değildir. Her hafta anlatılacak ders içerikleri standart olmadığından sözkonusu haftanın içeriğine bağlı olarak akademik yazındaki her tür yayın, teori, tartışma ve uygulama konusuna bağlaı olarak çeşitli tür ve yapıda materyalden destek alınacaktır. Bu ders bağlamındaki tartışmalar ve seminerler doktora seviyesi olacağından konuların interdisipline olarak ele alınması da kaçınılmaz bir durumdur. 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Uygulanabilir / yayınlanabilir akademik sonuçlar
2 İleri düzey araştırma ve analiz metodolojilerinin uygulanar
3 Orijinal konularda derinlemesine eleştirel literatür araştırması yapar
4 İlgili alanda araştırma yapmak ve literatürdeki boşlukları belirler
5 Etik konular hakkında farkındalık
6 Araştırma etiği taahhüdü
7 İleri düzeyde teorik/pratik bilgi sahibi olur
8 Alandaki ilgili teori ve kavramların eleştirel inceler
9 Kendisine verilen bir konuda ders içeriği tasarlayabilir ve aktarabilir
10 Hedef kitleye ve amaca uygun retorik stratejiler kullanır
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 35
2. Ödev 40
3. Ödev 25
Toplam 100
1. Final 40
1. Yıl İçinin Başarıya 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 20 20
Performans Görevi (Seminer) 1 10 10
Performans Görevi (Uygulama) 1 10 10
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 161
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,44
Dersin AKTS Kredisi 6