Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Pazarlama İletişimi UYP 606 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SEMİH OKUTAN
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi AYHAN SERHATERİ,
Dersin Yardımcıları Araş.Gör. Semih Okutan, Aras.Gör. Emre Yıldırım
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Pazarlama iletişimi konusundaki bilgileri öğretmek
Dersin İçeriği Pazarlama iletişimine giriş,Görsel, işitsel, yazılı medyaların ve reklam ajansının değerlemesi, Pazarlama iletişiminin programının geliştirilmesi,İletişim progamının etkinliğinin ölçümü konuları hakkında bilgiler verilecektir.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İletişim süreci hakkkında bilgi sahibi olur Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
2 Medya araçlarını tanır ve işlevlerini öğrenir Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
3 Pazarlama iletişimi sürecini yürütür Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
4 Reklam ve promosyonun etkinliği hakkında yorumlar yapar Anlatım, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Pazarlama iletişimine giriş İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi
2 İletişim sürecinin analizi İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi
3 Görsel, işitsel, yazılı medyaların ve reklam ajansının değerlemesi İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi
4 Kaynak, mesaj ve kanal faktörleri incelemesi İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi
5 Promosyon programı için amaçların ve bütçelemenin kurulması İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi
6 Medya araştırmaları İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi
7 Pazarlama iletişiminin programının geliştirilmesi İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi
8 Medya planlama ve stratejileri İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi
9 ARASINAV
10 Reklam ve promosyonun etkinliği İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi
11 Direk pazarlama, satış promosyonu, halkla ilişkiler, duyurum İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi
12 İletişim progamının etkinliğinin ölçümü İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi
13 Kampanya organizasyonu İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi
14 FİNAL
Kaynaklar
Ders Notu Konu ile ilgili kitap ve makaleler
Ders Kaynakları 1. George E. Belch, Michael A. Belch, 1993, Advertising and Promotion: An Integrated Marketing Communications Perspective, Illinois: Richard D. Irwin, Inc.
2. J. Thomas Russell, W. Ronald Lane, 1996, Advertising Procedure, New Jersey: Prentice-Hall, Inc.
3. Dean M. Peebles and John K. Ryans, JR. 1984, Management of International Advertising: A Marketing Aproach, Massachusetts: Allyn and Bacon, Inc.
4. Helena de Paola, Carol S. Mueller, 1986, Marketing Todays Fashion, New Jersey: Prentice-Hall, Inc.
5. Harcourt, Krizan, Merrier, 1991, Business Communication, Cincinnati: South-western publishing co.
6. Solomon, Stuart, 1997, Marketing: Real People, Real choices, New Jersey: Prentice-Hall, Inc.
7. James F. Engel, Martin R.Warshaw,Thomass C.Kimnear, 1979, Promotional strategy : Managing the marketing communications process
8. Chris Fill, 1995, Marketing communications : frameworks, theories, and applications
9. Richard J. Varey, 2001, Marketing Communication : An Introduction to Contemporary Issues
10. Christine Daymon, 2002, Qualitative Research Methods in Public Relations & Marketing Communications
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Uygulanabilir / yayınlanabilir akademik sonuçlar
2 İleri düzey araştırma ve analiz metodolojilerinin uygulanar
3 Orijinal konularda derinlemesine eleştirel literatür araştırması yapar
4 İlgili alanda araştırma yapmak ve literatürdeki boşlukları belirler
5 Etik konular hakkında farkındalık
6 Araştırma etiği taahhüdü
7 İleri düzeyde teorik/pratik bilgi sahibi olur
8 Alandaki ilgili teori ve kavramların eleştirel inceler
9 Kendisine verilen bir konuda ders içeriği tasarlayabilir ve aktarabilir
10 Hedef kitleye ve amaca uygun retorik stratejiler kullanır
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 50
1. Performans Görevi (Seminer) 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 20 20
Ödev 1 20 20
Performans Görevi (Seminer) 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 160
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,4
Dersin AKTS Kredisi 6