Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İlişkisel Pazarlama UYP 607 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SEMİH OKUTAN
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi AYHAN SERHATERİ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Genel pazarlama bakış açısıyla ilişkisel pazarlamanın öğretimi.
Dersin İçeriği İlişkisel pazarlama kavramı, kapsamı, yapısı, amaçları ve çeşitleri, ilişkisel pazarlama ile ilişkili öteki pazarlama kavramları, ilişkisel pazarlamanın önemi, ilişkisel pazarlamada strateji ve politika, ilişkisel pazarlamanın karakteristik boyutları, ilişkisel pazarlama uygulamaları.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Pazarlama düşüncesindeki değişimi anlar Anlatım, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Tartışma, Sınav , Ödev,
2 İlişkisel pazarlama yönlü değişimin anlamını öğrenir Bireysel Çalışma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Anlatım, Ödev, Sınav ,
3 İlişkisel pazarlama ile ilgili kavramları bilir Anlatım, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Tartışma, Sınav , Ödev,
4 İlişkisel pazarlama süreç ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Anlatım, Ödev, Sınav ,
5 Müşteri ilişkileri kavramını öğrenir Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Tartışma, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İlişkisel pazarlamaya giriş İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi
2 Markalar ve ilişkiler İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi
3 Alıcı ve satıcı ilişkileri İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi
4 İşletmeden işletmeye ve işletmeden müşteriye Pazar ilişkileri İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi
5 İlişkiler açısından müşteri ve tüketiciyi tanımlama İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi
6 Kanal stratejisi ve ilişkiler İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi
7 Uygulamada ilişkisel pazarlama İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi
8 Satın alma ve satış açısından gelecek ilişkileri İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi
9 Ara sınav
10 Pazar ilişkilerinin yönetimi İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi
11 Pazarlamanın yeni çağında yeni karar verme İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi
12 İş ortakları ve kamu oyuyla ilişkiler İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi
13 İlişkilerin yönetilmesi ve geliştirilmesi için stratejiler İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi
14 Final Sınavı
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları George S. Day, 2000, Managing Market Relationships
2. Gummeson E., 2002, Relationship Marketing in the new Economy.
3. Sheth, J. N. and Pavatiar A., 2002, Evolving Relationship Marketing into a Discipline.
4. Aijo, T.S., 1996, The Theoritical and Philosophical Understanding of Relationship Marketing.
5. Frederick E. Webster, Jr., 2000, Understanding the Relationships Among Brands, Consumers, and Resellers
6. Christian Gronroos, 1999, Relationship Marketing: Challenges for the Organization.
7. Ian H. Gordon,1998, Relationship marketing : new strategies, techniques, and technologies to win the customers you want and keep them forever
8. Frederick Newell.1997, New Rules of Marketing : How to Use One-to-One Relationship Marketing to Be the Leader in Your Industry
9. Cliff Allen, 2002, One-to-One Web Marketing: Build a Relationship Marketing Strategy One Customer at a Time
10. Kandampully.2002 Relationship marketing in services
11. John Egan, 2004, Relationship marketing : exploring relationship strategies in marketing
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Uygulanabilir / yayınlanabilir akademik sonuçlar
2 İleri düzey araştırma ve analiz metodolojilerinin uygulanar
3 Orijinal konularda derinlemesine eleştirel literatür araştırması yapar
4 İlgili alanda araştırma yapmak ve literatürdeki boşlukları belirler
5 Etik konular hakkında farkındalık
6 Araştırma etiği taahhüdü
7 İleri düzeyde teorik/pratik bilgi sahibi olur
8 Alandaki ilgili teori ve kavramların eleştirel inceler
9 Kendisine verilen bir konuda ders içeriği tasarlayabilir ve aktarabilir
10 Hedef kitleye ve amaca uygun retorik stratejiler kullanır
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Ödev 40
1. Performans Görevi (Seminer) 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 20 20
Ödev 1 20 20
Performans Görevi (Seminer) 1 20 20
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 155
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,2
Dersin AKTS Kredisi 6