Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Şirket Değerleme Stratejileri | MUH 616 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. GÜLFEN TUNA |
Dersi Verenler | Prof.Dr. GÜLFEN TUNA, |
Dersin Yardımcıları | Doç. Dr. Gülfen TUNA |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Küreselleşme olgusu ile birlikte şirketlerin etkin kynak temini ve kullanımı için; halka açılma, şirket birleşmeleri/satın almaları kullanılan alternatif yollar olmaktadır. Bu noktada da ilgili şirketlerin hisse senetlerinin değerlerinin hem teoride hem de uygulamada doğru tespit edilmesi oldukça önemlidir. Bu ders kapsamında da halka açılma, şirket birleşme ya da devralma gibi faaliyetleri gerçekleştiren şirketlerin hisse senetlerinin değerinin nasıl belirlendiğinin incelenmesi hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | 1. Şirkette Risk Ve Getiri Yönetimi 2. Değerlendirme, Değerleme ve “Değer” Kavramları 3. Finansal Yönetim Performansının Değerlendirilmesi 4. Değerlemede Şirket Parametrelerinin Kullanılması Yöntemi 5. Şirket Değerlemede Kullanılan Değişkenlerin Belirlenmesi 6. Analiz Süresinin Belirlenmesi 7. Türkiye'de Şirket Değerlemesinde Karşılanan Sorunlar Vak'a Çalışması |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, | |
2 | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, | |
3 | 3. Temel şirket değerleme yöntemlerini uygulayabilme kabiliyeti, | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Sözlü Sınav, Proje / Tasarım, |
4 | 4. Türkiye’deki finansal sistem içerisinde karşılaşabilecek sorunlara karşı temel bilgi sahibi olma kabiliyeti kazanmaktır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sözlü Sınav, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Şenol Kocaer, Şirket Yeniden Yapılandırmaları, Seçkin Yayıncılık Osman Gürbüz, Yakup Ergincan, Şirket Değerlemesi- Klasik ve Modern Yaklaşımlar, Literatür Yayıncılık. Hasan Yalçın, Şirket Değerlemesi, Crowe Horwath Yayınevi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uygulanabilir / yayınlanabilir akademik sonuçlar | ||||||
2 | İleri düzey araştırma ve analiz metodolojilerinin uygulanması | ||||||
3 | Orijinal konularda derinlemesine eleştirel literatür araştırması yapmak | ||||||
4 | İlgili alanda araştırma yapmak ve literatürdeki boşlukları tespit etmek | ||||||
5 | : Etik konular hakkında farkındalık | ||||||
6 | Araştırma etiği taahhüdü | ||||||
7 | İleri düzeyde teorik / pratik bilgi sahibi | ||||||
8 | Alandaki ilgili teori ve kavramların eleştirel incelemesi | ||||||
9 | Kendisine verilen bir konuda ders içeriği tasarlayabilir ve aktarılabilir | ||||||
10 | Hedef kitleye ve amaca uygun retorik stratejiler kullanın |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Ödev | 3 | 30 | 90 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |