Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Pazarlama Yönetimi EIS 505 0 3 + 0 3 7
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. REMZİ ALTUNIŞIK
Dersi Verenler Prof.Dr. REMZİ ALTUNIŞIK,
Dersin Yardımcıları

Arşt. Gör. Volkan GÖKTAŞ

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı pazarlama yönetiminin politika yönünün yüksek lisans seviyesinde tartışılmasını içermektedir. Derste hedef öğrencilerin pazarlama bağlamındaki konuların anlaşılmasına yardımcı olmak ve yönetsel bir perspektif kazandırmaktır. Pazar çevresinde yaşanan değişimlerin, tüketici davranışlarındaki değişimlerin ve pazarlama bağlamında yaşanmakta olan yeni gelişmelerin pazarlama yönetimi açısından doğurduğu sonuçlar ile hedef pazar seçimi ve pazarlama karmasına ilişkin stratejilerin yönetsel bir bakış açısından ele alınması dersin amaçlarını teşkil etmektedir.

Dersin İçeriği

Bu derste pazarlama kavramının tanımı ile pazarlama faaliyetlerinin etkilendiği çevresel şartların incelenmesi ve pazarlama sürecinin elemanları olan pazarlama karmasının anlatılması ve pazarlama yönetimi fonksiyonunun uygulanmasındaki ilkelere değinilecektir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Pazarlama yönetimi konusunda temel kavramları eleştirel olarak değerlendirir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
2 İşletmenin pazar çevresini değerlendirir ve pazarlama yönetimi açısından uygunluğunu irdeler Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
3 Temel pazarlama bileşenlerini eleştirel bir açıdan irdeler ve uygun pazarlama bileşenlerini kullanarak programlar oluşturur Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
4 Pazarlamada konumlandırma için analizler yapar ve stratejiler oluşturur Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
5 Stratejik pazarlama planlaması için gerekli değerlendirmeleri yapar Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
6 Pazarlama performans ölçütlerini geliştirir ve değerlendirmeler yapar Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
7 Pazarlama bağlamında iş dünyasında yaşanmakta olan olayları ve gelişmeleri eleştirel ve rasyonel bir bakış açısıyla değerlendirir Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Pazarlama yönetimine giriş emzi ALTUNIŞIK, Şuayb ÖZDEMİR ve Ömer TORLAK, Pazarlama İlkeler ve Yönetimi, Beta Yayınları, 2015.
2 Pazar çevresi ve değişen pazar dinamikleri emzi ALTUNIŞIK, Şuayb ÖZDEMİR ve Ömer TORLAK, Pazarlama İlkeler ve Yönetimi, Beta Yayınları, 2015.
3 Tüketici davranışları emzi ALTUNIŞIK, Şuayb ÖZDEMİR ve Ömer TORLAK, Pazarlama İlkeler ve Yönetimi, Beta Yayınları, 2015.
4 Pazar bölümleme ve hedef pazar seçimi emzi ALTUNIŞIK, Şuayb ÖZDEMİR ve Ömer TORLAK, Pazarlama İlkeler ve Yönetimi, Beta Yayınları, 2015.
5 Konumlandırma ve konumlandırmanın stratejileri emzi ALTUNIŞIK, Şuayb ÖZDEMİR ve Ömer TORLAK, Pazarlama İlkeler ve Yönetimi, Beta Yayınları, 2015.
6 Ürün stratejileri ve yeni ürün geliştirme emzi ALTUNIŞIK, Şuayb ÖZDEMİR ve Ömer TORLAK, Pazarlama İlkeler ve Yönetimi, Beta Yayınları, 2015.
7 Fiyatlandırma stratejileri emzi ALTUNIŞIK, Şuayb ÖZDEMİR ve Ömer TORLAK, Pazarlama İlkeler ve Yönetimi, Beta Yayınları, 2015.
8 Tutundurma stratejileri ve yönetsel çıkarımları emzi ALTUNIŞIK, Şuayb ÖZDEMİR ve Ömer TORLAK, Pazarlama İlkeler ve Yönetimi, Beta Yayınları, 2015.emzi ALTUNIŞIK, Şuayb ÖZDEMİR ve Ömer TORLAK, Modern Pazarlama, Değişim Yayınları, 2005.
9 ARASINAV
10 Kişisel satış ve satış tutundurma yaklaşımları Remzi ALTUNIŞIK, Şuayb ÖZDEMİR ve Ömer TORLAK, Pazarlama İlkeler ve Yönetimi, Beta Yayınları, 2015.
11 Dağıtım kanalları ve lojistik yönetimi emzi ALTUNIŞIK, Şuayb ÖZDEMİR ve Ömer TORLAK, Pazarlama İlkeler ve Yönetimi, Beta Yayınları, 2015.
12 Stratejik Pazarlama Planlaması emzi ALTUNIŞIK, Şuayb ÖZDEMİR ve Ömer TORLAK, Pazarlama İlkeler ve Yönetimi, Beta Yayınları, 2015.
13 Pazarlama denetimi ve kontrol Remzi ALTUNIŞIK, Şuayb ÖZDEMİR ve Ömer TORLAK, Pazarlama İlkeler ve Yönetimi, Beta Yayınları, 2015.
14 Pazarlamada yeni yaklaşımlar emzi ALTUNIŞIK, Şuayb ÖZDEMİR ve Ömer TORLAK, Pazarlama İlkeler ve Yönetimi, Beta Yayınları, 2015.
Kaynaklar
Ders Notu

1)emzi ALTUNIŞIK, Şuayb ÖZDEMİR ve Ömer TORLAK, Pazarlama İlkeler ve Yönetimi, Beta Yayınları, 2015,
2) Bloomberg Business Week Dergisi
3) Capital Dergisi

Ders Kaynakları

• Hamdi İSLAMOĞLU, Pazarlama Yönetimi- Beta Yayıncılık, 2006.
• Yavuz ODABAŞI ve Gülfidan BARIŞ – Tüketici Davranışları, MediaCat, 2002.
• İsmet MUCUK, Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi, 2006
• Ahmet H. İSLAMOĞLU ve Remzi ALTUNIŞIK, Satış ve Satış Yönetimi, Sakarya
Kitabevi, 2007.
• Ömer Baybars TEK, Pazarlama İlkeleri, Beta Yayınları, 2002.
• Mehmet OLUÇ, Temel Pazarlama Kavramları, Beta Yayıncılık, 2006

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İşletme temellerini ve ekonomi, finans, pazarlama, muhasebe ve yönetim dahil olmak üzere işletme işlevlerini anladığınızı gösterme
2 Bir kuruluşun stratejik yönünü ve kurumsal entegrasyonunu değerlendirme
3 Verilerin ve / veya bilgilerin mantığını, geçerliliğini ve alaka düzeyini tanımlayın ve değerlendirme
4 Bilgiye dayalı ve uygulanabilir sonuçlar ve öneriler yapıma
5 Anlaşılır, özlü ve mantıklı iş belgeleri yazma.
6 Etkili ve anlaşılır sözlü iletişim becerileri geliştirme
7 Organizasyonların sürdürülebilirliklerine ve sosyal sorumluluk çalışmalarına yönelik öneriler geliştirmek.
8 Etik çatışmaları analiz etmek ve etkili çözümler üretmek.
9 Bireysel liderlik tarzlarına göre diğerlerine liderlik yapmak için güçlü yaklaşımlar formüle etmek
10 Takımlar halinde etkin olarak etkileşimde bulunabilmek.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 25
1. Ödev 37
2. Ödev 38
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 20
1. Final 80
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 2 30 60
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 180
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 7,2
Dersin AKTS Kredisi 7