Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Matematik | EKO 107 | 1 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NESRİN GÜLER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. NESRİN GÜLER, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Mehmet Aydın |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere matematik ile ilgili temel kavramları vermek ve uygulamalarını göstermek, matematik problemlerini analiz etme ve problem çözme yeteneğini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Kümeler, Sayı Kümeleri, Özdeşlikler, Denklemler, Eşitsizlikler, Fonksiyonlar, Bazı özel tipli fonksiyonlar, Fonksiyon grafikleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Küme kavramı, kümelerin kesişim, birleşim ve farkı, bir kümenin altkümeleri kavramlarını tanımlar ve açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
2 | Doğal sayılar, tamsayılar, rasyonel sayılar, reel sayılar ve özelliklerini ifade eder, sayı kümeleri üzerinde işlemler yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
3 | Mutlak değer, Üslü ve Köklü Çoklukları tanımlar ve açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
4 | Özdeşlikler ve çarpanlara ayırma işlemlerini yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
5 | Bir ve iki bilinmeyenli birinci dereceden denklemleri, bir bilinmeyenli ikinci dereceden denklemleri tanır ve işlemlerini yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
6 | Bir bilinmeyenli birinci dereceden eşitsizlikleri ifade eder ve işlemlerini yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
7 | Fonksiyon kavramını tanımlar, bir fonksiyonun tanım ve görüntü kümesini belirler, fonksiyonlar üzerinde işlem yapar. Bire-bir ve örten fonksiyonları ifade eder, bir fonksiyonun tersini ve iki fonksiyonun bileşkesini alır. Bazı özel tipli fonksiyonları ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
8 | Analitik düzlemi ifade eder. Bir fonksiyonun grafiğini çizer. Eşitsizlik sistemlerinin çözümlerini analitik düzlemde ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
9 | Matris ve determinantlarının uygulamalarını yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kümeler ve Sayı Kümeleri (Doğal Sayılar, Tam Sayılar) | |
2 | Reel Sayılar, reel sayılarda sıralama ve aralıklar, oran orantı | |
3 | Mutlak değer, Üslü ve Köklü Çokluklar | |
4 | Cebirsel ifadeler, özdeşlikler ve çarpanlara ayırma | |
5 | Denklemler (Bir ve iki bilinmeyenli birinci dereceden denklemler, bir bilinmeyenli ikinci dereceden denklemler) | |
6 | Eşitsizlikler | |
7 | Fonksiyonlar | |
8 | Fonksiyonlar üzerinde işlemler, bazı özel tipli fonksiyonlar (parçalı, üstel, logaritmik, mutlak değerli) | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Koordinat düzlemi, doğrunun analitik incelenmesi | |
11 | Doğru, parabol ve grafikleri, eşitsizlik sistemleri | |
12 | Sürekli ve Kesikli Fonksiyonların Grafikleri | |
13 | Matrisler ve uygulamaları | |
14 | Determinant ve uygulamaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Öğretim Üyesi Ders Notları |
Ders Kaynakları | İktisatçılar İçin Matematik, Enis SINIKSARAN, Aylin AKTÜKÜN, Alpaslan AKAY, Türkmen Kitabevi, 2011 İş, Ekonomi ve Sosyal Bilimler İçin Matematik, Nobel Yayınları, Edward D. Dowling (Çeviri) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir bakış açısından hareketle, iktisadi konularda analitik yönden tutarlı fikir oluşturma ve bu fikri savunma becerisine sahip olma | X | |||||
2 | Temel ekonometri ve istatistik teorilerini mikro ve makro iktisadi problemlere çözüm üretmede kullanabilme yeteneğine sahip olma. | X | |||||
3 | Türkçede olduğu gibi bir yabancı dilde de yazılı (ve tercihen ilave olarak sözlü) iletişim becerisine sahip olma. | ||||||
4 | Genel ekonometri teorisi hakkında bilgili olma. | ||||||
5 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken yeterli düzeyde hukuk bilgisine sahip olma. | ||||||
6 | Hem temel bilgisayar kullanımlarını (word ve excel benzeri programlarda) hem de iktisadi analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SPSS, Eviews, Gauss, Stata ve benzeri) kullanabilme | ||||||
7 | Matematiksel, iktisadi, istatistiksel ve ekonometrik olarak analiz yapma beceisi kazanmak | X | |||||
8 | Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip olmakla beraber, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme; nedensel ilişkilerini göz önünde bulundurma, analitik düşünce yapısına sahip olma ve stratejik yaklaşım geliştirebilme | X | |||||
9 | Kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer dâhil olmak üzere bir yabancı dilde bilgi sahibi olma, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | ||||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | ||||||
11 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olma, bilgilerini ve düşüncelerini başkalarına iletebilme, ikna gücü yüksek, eleştirel düşünebilme, alternatif çözümler üretebilme, ve bilgileri analiz etme becerisine sahip, inisiyatif kullanabilme becerisine sahip olma | ||||||
12 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerilerine sahip olmak | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 3 | 8 | 24 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |