Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mesleki Restorasyon I | TEZ 429 | 7 | 2 + 2 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ZEYNEP ÇAVDAR KALELİ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. ZEYNEP ÇAVDAR KALELİ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Restorasyon ve konservasyonda uyulması gereken temel kuralların kavranması hedefler. |
Dersin İçeriği | Restorasyon ve konservasyon kavramlarının anlaşılması, farklı özelliklere sahip malzemelerin bozulma nedenlerinin ve alınması gereken önlemlerin kavratılmasını içerir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | 1) Restorasyon ve konservasyon kavramlarının anlaşılması hakkında genel bilgiye sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Benzetim, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, Portfolyo, Performans Görevi, |
2 | Restorasyon ve konservasyon kavramları ile ilgili kaynakları aktarır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
3 | Organik ve inorganik malzeme grupları hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
4 | Farklı özelliklere sahip malzemelerin bozulma nedenlerinin ve alınması gereken önlemleri çözümler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
5 | Kağıdın bozulmasına yol açan etkenler ve bunlarla mücadele ilkeleri hakkında planlama yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
6 | Kağıt onarım çalışmalarında kullanılan malzemeleri tanır ve yeni öneriler sunar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dönemin ders içeriği hakkında genel bilgilendirme. | |
2 | Restorasyon ve Konservasyonun genel tanımları ve temel kuralların verilmesi. | |
3 | Organik ve inorganik malzemeler ve özelliklerinin verilmesi. | |
4 | Malzemelerin bozulma nedenleri: Nem- Işık Sıcaklık. | |
5 | I. Kısa sınav (quiz). Konu anlatımına devam. | |
6 | Malzemelerin bozulma nedenleri:Hava kirliliği, müzelerde kullanılan malzemelerin etkisi, Biyolojik etkiler. | |
7 | El Yazmaları ve yazı taşıyıcı olarak kullanılan malzemelerin anlatılması. | |
8 | Papirüs, deri ve parşömen. | |
9 | Vize. | |
10 | Bozulmayı etkileyen dış etkenler ve önlemler. | |
11 | Kağıdın tarihçesi, yapımı ve el yapımı kağıt uygulamaları. | |
12 | El yapımı kağıt uygulamaları ve proje-tasarıma yönelik atölye çalışması. | |
13 | El yapımı kağıt uygulamaları ve proje-tasarıma yönelik atölye çalışması. | |
14 | Atölye çalışmaları, uygulamalar ile ödevlerin teslimi ve genel değerlendirme. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Barrow, WJ El Yazmaları ve Belgeler Bozulmaları ve Onarımları. Çev.: Neslihan Uraz. Istanbul: Türk Kütüphaneciler Derneği İstanbul Şubesi Yayınları No: 14, 1992. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
1. Performans Görevi (Atölye) | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Atölye) | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |