Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çini Konservasyonu CTS 429 7 2 + 2 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Arş.Gör. EMSELE BAL
Dersi Verenler Öğr.Gör. SONGÜL ERGÜN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Restorasyon ve konservasyon konularında yeterli teorik ve uygulama bilgilerine ulaşılır.
Dersin İçeriği Restorasyon ve konservasyonu yapılacak olan çini çalışmaların geleceğe daha kalıcı bir şekilde ulaşması için gereken bütün çalışmalar aşama aşama öğrenilir.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Konservasyon ile ilgili çalışmaların her aşamasını teorik olarak tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Sınav ,
2 Alanlarıyla ilgili restorasyon ve konservasyon uygular. Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Sınav , Ödev,
3 Restorasyonu ve konservasyonu yapılacak olan seramik- çini malzemenin karşılaşabileceği tüm olumsuz dış ve iç etkenlerden nasıl korunması gerektiğini analiz eder. Anlatım, Grup Çalışması, Örnek Olay, Sınav , Ödev,
4 Konservasyon ve restorasyon özelliklerini ayırt eder. Anlatım, Sınav ,
5 Eserlerin teknik ve desen özelliklerini bilir. Anlatım, Gösterip Yaptırma, Sınav , Ödev,
6 Restorasyon ve konservasyon alanlarında ekip çalışması yapabilir. Grup Çalışması, Problem Çözme, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Temizleme ve koruma yöntemleri Ökse Tuba, Arkeolojik Çalışmalarda Seramik Değerlendirme Yöntemleri.Arkeoloji ve sanat yayınları.2002-İstanbul.
2 Porselen sırlı eserler ve çinilerin korunma yöntemleri. Ökse Tuba, Arkeolojik Çalışmalarda Seramik Değerlendirme Yöntemleri.Arkeoloji ve sanat yayınları.2002-İstanbul.- Başara Sait, PişmişToprak ve cam Eserlerin Koservasyon/Restorasyonu.İstanbul 2000
3 Analiz yapımı.1.Quiz notu.
4 Porselen sırlı eserler ve çinilerin temizliğinde kullanılan yöntemler. Ökse Tuba, Arkeolojik Çalışmalarda Seramik Değerlendirme Yöntemleri.Arkeoloji ve sanat yayınları.2002-İstanbul. Başara Sait, PişmişToprak ve cam Eserlerin Koservasyon/Restorasyonu.İstanbul 2000
5 Sırlı bir vazonun kayıp parçasının tümlenmesi ve uygulama yöntemlerin anlatımı.
6 Sırlı bir vazonun kayıp parçasının tümlenmesinin öğrenciye yaptırılması. 2.Quiz notu
7 Eski yapıştırıcıların çözülmesi. Yılmaz Şenay, Restorasyon- Konservasyon Ders Notları.Mimar Sinan Üniversitesi G .S.Ü basılmamış ders notları - 1992
8 Sağlamlaştırma konsolide. Başara Sait, PişmişToprak ve cam Eserlerin Koservasyon/Restorasyonu.İstanbul 2000
9 Topkapı Sarayı Restorasyon Konservasyon Merkezine ödev amaçlı gezi düzenlenmesi.
10 Ödev için yapılan gezi sonuçlarının değerlendirilmesi
11 Yapıştırma yöntemleri Başara Sait, PişmişToprak ve cam Eserlerin Koservasyon/Restorasyonu.İstanbul 2000
12 Vize
13 Toprak eserlerin restorasyon ve konservasyon işlemlerinin tamamlandıktan sonra korunması. Ökse Tuba, Arkeolojik Çalışmalarda Seramik Değerlendirme Yöntemleri.Arkeoloji ve sanat yayınları
14 Konservasyon yöntemlerinin genel anlatımının yapılması. Ökse Tuba, Arkeolojik Çalışmalarda Seramik Değerlendirme Yöntemleri.Arkeoloji ve sanat yayınları
Kaynaklar
Ders Notu Başara Sait, Pişmiş Toprak ve Cam eserlerin Konservasyon / Restorasyonu.İstanbul 2000-Tuba Ökse, Arkeolojik Çalışmalarda Seramik Değerlendirme Yöntemleri.Arkeoloji ve Sanat yayınları.2002-İstanbul.
Ders Kaynakları
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 25
1. Ödev 25
1. Proje / Tasarım 25
1. Kısa Sınav 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 3 3
Sözlü Sınav 1 6 6
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 6 6
Toplam İş Yükü 127
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,08
Dersin AKTS Kredisi 5