Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Uygulama Atölyesi I (Yöresel Dokuma Tasarımı I) HKE 411 7 2 + 4 4 10
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi İBRAHİM ERDEK
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi İBRAHİM ERDEK,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Türk halı Kilim ve diğer dokuma yörelerinin teknik, tasarım ve malzeme özelliklerinin belirlenmesi. Yöresel birikimlerden faydalanma kriterleri ve günümüz tasarımlarında uygulanabilmesinin araştırılması.
Dersin İçeriği Orta Asya´dan Anadolu´ya halı kilim ve diğer dokuma örneklerinin analiz edilmesi. Geçmiş birikimden yola çıkılarak yeni tasarımlar yapılması.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Yöre özelliklerini analiz eder. Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
2 Halı Kilim ve Diğer dokuma yörelerini bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
3 Dokuma ve teknik özellikleri analiz eder. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
4 Tasarım ilkelerini uygular Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
5 Sentez yapar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
6 Geçmiş tasarım özelliklerinden yola çıkarak yeni tasarım yapar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Türk El Dokuma Kültürü Tarihi.
2 Türk El Dokumalarının teknik ve tasarım özellikleri.
3 Seçilen yöre ve özelliklerinin analiz edilmesi.
4 Yöresel tasarım özelliklerinin tespit edilmesi.
5 Belirlenen temaya yönelik tasarım prensipleri doğrultusunda eskiz çalışması
6 Eskizlerin sunumu ve eleştirisi.
7 Eskizlerin sunumu ve eleştirisi.
8 Eskizlerin sunumu ve eleştirisi.
9 VİZE
10 Eskiz çalışmalarından,ürüne dönüşebilecek tasarımın seçilmesi.
11 Tasarımın teknik çözümlenmesine yönelik sunum ve tartışma.
12 Tasarımın renk ve malzeme araştırılmasının yapılması.
13 Uygulama ve tartışma.
14 Tasarımın sunum ve eleştirisi.
Kaynaklar
Ders Notu Halı kataloğu 1-2-3-4-5, T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları, DÖSİM, Ankara, 1995, Türkiye.
Genç, M- Kayıpmaz, F-N, Tarihten Günümüze Bergama Halıları, Berksav yayınları, İZMİR 2001.
Türk Soylu Halklarının Halı, Kilim ve Cicim Sanatı, Uluslar arası Bilgi Şöleni Bildirileri, 27-31 Mayıs
Deniz, B. Türk Dünyasında Halı, Düz Dokuma Yaygıları, Atatürk Kültür Merkez Başkanlığı Yayınları., İzmir 2000
Tekçe, E. F.Pazırık, Altaylardan Bir Halının Öyküsü. Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara 1993.
Ders Kaynakları Halı ve diğer dokumalarla ilgili Görsel ve basılı tüm yayınlar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Ödev 20
1. Proje / Tasarım 20
1. Performans Görevi (Uygulama) 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 6 96
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 9 144
Ara Sınav 1 1 1
Ödev 1 1 1
Proje / Tasarım 1 4 4
Performans Görevi (Uygulama) 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 250
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 10
Dersin AKTS Kredisi 10