Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dokumada Motif ve Sembol II | HKE 332 | 6 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MİNE TAYLAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Orta Asya´dan günümüze kalan dokumalarda kullanılan motif ve sembollerin kavramsal anlamları araştırmak, incelemek, tasarım, yorum ve analiz yapabilmek. |
Dersin İçeriği | Orta Asya sembollerinden örnekler ve buradan seçilecek bir sembolik motifin araştırması ve tasarım, uygulama ve yorumlanabilmesini içerir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Orta Asya yaşam ı ve tarihsel süreci hakkında bilgiye sahip olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
2 | Orta Asya yaşamında kullanılan dokuma ürünleri bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
3 | Sembol ve sembolizm kavramlarına hakim olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
4 | Motiflerin bölgesel özelliklerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
5 | Motiflerin kökenlerini araştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
6 | Motif ve semboller ile ilgili yüzey tasarımları ve yorumları yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Orta Asya kültür ve tarihine giriş. | |
2 | Orta Asya kültürü ve yaşam biçimlerinden görsel sunumlar. | |
3 | Kültür, sembol ve motif bilgilerinin incelenmesi ve kavramsal araştırmasının yapılması. | |
4 | Motif ve sembolizmin kültürel coğrafyası. | |
5 | Motif ve sembollerin kavramsal ifadesi ve kullanım alanları. | |
6 | Motif ve sembollerin görsel sanatlarda kullanım biçimleri. | |
7 | Motif ve sembollerin kullanım dili ve tasarım biçimleri. | |
8 | Konu araştırmaları ile ilgili görsel sunumlar. | |
9 | Vize. | |
10 | Verilen konuların hazırlanıp dijital ortamda sunulması. | |
11 | Verilen konuların hazırlanıp dijital ortamda sunulması. | |
12 | Verilen konuların hazırlanıp dijital ortamda sunulması. | |
13 | Sembolizmin geleneksel sanatlarda kullanımı ve görsel sunumlar. | |
14 | Araştırma ödev ve sunumların değerlendirilmesi. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | ERBEK G., Anadolu Kilimleri (2 Cilt), T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları, DÖSİM, Ankara, 1995, Türkiye. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Kısa Sınav | 25 |
1. Ödev | 25 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 107 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |