Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Temel Sanat Eğitimi II TEB 104 2 4 + 4 6 10
Ön Koşul Dersleri YOK
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. GÜLAY İNCE
Dersi Verenler Öğr.Gör. GÜLAY İNCE, Arş.Gör. MÜRSEL KOCA, TUBA MARMARA,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Yaratıcılığın geliştirilmesi ve temel tasarım ilkelerinin öğrenciye kazandırılması.
Dersin İçeriği Yaratıcılığın temel kural ve ilkelerinin verilmesi.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Yaratıcılığını geliştirebilir ve temel tasarım ilkelerini kazanir Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Ödev,
2 Temel malzeme bilgisi ve teknik beceri kazanir Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Ödev, Proje / Tasarım,
3 Temel tasarım ilkelerini edinir. Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Ödev, Proje / Tasarım,
4 Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav ,
5 Yaratıcılık ve tasarım temelli alanlarda ( Sahne, vitrin vs. tasarımı gibi) çalışır. Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Ödev, Proje / Tasarım,
6 Temel tasarım ilkeleriyle biçim form fon arasasında bütünlüklü bir organizasyon yapar. Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Ödev, Proje / Tasarım,
7 Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirir. Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Benzetim, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Ödev, Proje / Tasarım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Renk teorileri ve renk skalası
2 Renk kontrastlıkları, ana renkler-ara renkler
3 Seçilen objenin lokal değeri baz alınarak monokrom çalışma
4 a) sıcak-soğuk renk kontrastlığı b) miktar kontrastlığı c) simültane kontrastlık
5 Röprodüksiyon üzerinden bir resmin zıt renkler veya tümler renk sistemiyle çalışılması
6 Elde edilen kontrast birimler ile mekan düzenlemesi tasarlama
7 Birimin oluşturulması ve renklendirilmesi
8 Organik bir formdan yola çıkarak birebir etüt yaparak, yeni bir doku tasarım önerisi yapma
9 Seçilen öneriyi renklendirme
10 Oluşturulan dokudan elde edilen birimden, rölyef çalışması yapma
11 kağıt malzemelerle kolaj çalışması
12 Yanılsama konulu yüzey çalışması yapmak
13 Çevrelerinde ya da doğada uyumu bozan görsel zıtlıkları tespit etmek, duyarlılık ve farkındalık kazanmak, uyum bozucu, zıtlık oluşturan özgün tasarılar oluşturmak, uygulama için malzeme araştırması yapmak
14 Üç boyutlu zıtlık konulu özgün çalışma yapmak.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları Berger john, Yankı Yayınları , İstanbul, 2007
Gombirich E.H Remzi Kitapevi
Lynton Norbert Modern Sanatın Öyküsü Remzi kitapevi
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 8 128
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 7 112
Ara Sınav 1 6 6
Kısa Sınav 2 1 2
Ödev 1 8 8
Toplam İş Yükü 256
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 10,24
Dersin AKTS Kredisi 10