Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Temel Sanat Eğitimi I TEB 103 1 4 + 4 6 10
Ön Koşul Dersleri

YOK

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. GÜLAY İNCE
Dersi Verenler Öğr.Gör. GÜLAY İNCE, Arş.Gör. MÜRSEL KOCA, TUBA MARMARA,
Dersin Yardımcıları

Araş.Gör.MÜRSEL KOCA

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Yaratıcılığın geliştirilmesi ve temel tasarım ilkelerinin öğrenciye kazandırılması.

Dersin İçeriği

Yaratıcılığın temel kural ve ilkelerinin verilmesi.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Yaratıcılığını geliştirebilir ve temel tasarım ilkeleri öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Ödev,
2 Temel malzeme bilgisini ve teknik beceriyi kullanır. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Ödev, Proje / Tasarım,
3 Temel tasarım ilkelerini uygular. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Ödev, Proje / Tasarım,
4 Çevreye ve olgulara karşı duyarlılık geliştirebilir ve yaşamla sanat arasındaki ilişkide benzetim kurar. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Ödev, Proje / Tasarım,
5 Temel tasarım ilkeleriyle biçim, form ve fonun organize eder. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme , Ödev, Proje / Tasarım,
6 Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirir. Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Ödev, Proje / Tasarım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Şeffaf bardak ve mandallardan oluşturulmuş kompozisyon çizimi
2 Geometrik birimlerden oluşturacak üç boyutlu kompozisyon üzerinden Negatif alan-pozitif alan oluşturma
3 Temel geometrik formlarla yüzey, fon, form oluşturma ve eşzamanlılık ilkelerinden yararlanılarak kompozisyon oluşturma
4 Bir röprodüksiyon üzerinden çizgi, nokta ve tonal değerlerin kullanımı
5 Işık, gölge çalışması: Doğal ışık-yapay ışık, sanatta ışık; temel geometrik formlar üzerinde ışığın tonel değerlerle ilişkisi
6 Ton çalışması: Drape çizimi-ton skalası (Guaj Boya ile)
7 Füzen ile natürmort çizimi
8 Koyu-orta-açık tonal değerleri perspektif bilgisini kullanarak iç mekan-dış mekan çalışmasını uygulamak
9 Yön, derinlik ve optik algı bilgisi ve kompozisyon oluşturma
10 Vurgu Noktası, organik bir dokudan yola çıkarak elde edilen inorganik birim form ile yüzey düzenlemesi tasarlamak (guaj boya kullanılarak)
11 Elde edilen dokudan yüzey düzenlemesi (rölyef) yapmak
12 Birim form tasarlamak
13 Elde edilen formdan strüktür çalışması yapmak
14 Elde edilen birim formdan büyüklük-küçüklük ilişkisi kurarak mekan düzenlemesi yapmak.(aykırı bir eleman ekleyerek renk zıtlığı, biçim zıtlıgı, miktar ,oran,vurgu noktası yapılarak .)
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Berger john, Yankı Yayınları , İstanbul, 2007
Gombirich E.H Remzi Kitapevi
Lynton Norbert Modern Sanatın Öyküsü Remzi kitapevi

Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 25
Toplam 25
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 8 128
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 7 112
Ara Sınav 1 6 6
Kısa Sınav 2 1 2
Ödev 1 3 3
Toplam İş Yükü 251
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 10,04
Dersin AKTS Kredisi 10