Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Felsefe ve Eğitim SBE 114 2 4 + 0 4 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. YUSUF TURAN
Dersi Verenler Öğr.Gör. YUSUF TURAN,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Ebru UZUNKOL

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Felsefe alanına dair kavramları kavramak, bu alandaki ünlü düşünürleri tanımak ve felsefi düşünme becerilerini kazandırmaktır

Dersin İçeriği

Felsefe ile ilgili temel kavramlar, felsefe ve bilim, felsefenin çalışma alanları ve sosyal bilimler içindeki rolü, başlıca felsefi akımlar, Türkiye´de ve dünyadaki düşünürlerin görüşlerinin incelenmesi, felsefi perspektifin geliştirilmesi, felsefe-eğitim ilişkisi, eğitimin felsefi temelleri ve eğitim programlarına etkisi, çağdaş felsefe akımları

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Felsefenin bilimlerle ilişkisini yorumlar. Anlatım, Soru-Cevap, Ödev,
2 Felsefe düşünürlerini tanır ve onların fikirlerini değerlendirir. Soru-Cevap, Tartışma, Ödev,
3 Felsefeyi bir yaşam sanatı olarak yorumlar. Grup Çalışması, Proje / Tasarım,
4 Felsefe-bilim ilişkilerinin çeşitli boyutlarını analiz eder. Bireysel Çalışma, Proje / Tasarım,
5 Çevresini ve olayları felsefi bir düşünce tarzıyla sorgular. Örnek Olay, Problem Çözme, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
6 Çeşitli felsefe disiplinlerini eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar. Altı Şapka, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İnsan-tabiat-bilgi ilişkileri Kaynakçada gösterilen kitapların ilgili kısımları okunacak.
2 İnsan-düşünce ilişkileri Kaynakçada gösterilen kitapların ilgili kısımları okunacak.
3 Felsefenin doğuşu ve gelişimi Kaynakçada gösterilen kitapların ilgili kısımları okunacak.
4 Felsefenin temel disiplinleri I Kaynakçada gösterilen kitapların ilgili kısımları okunacak.
5 Felsefenin temel disiplinleri II Kaynakçada gösterilen kitapların ilgili kısımları okunacak.
6 Felsefe-bilim ilişkileri Kaynakçada gösterilen kitapların ilgili kısımları okunacak.
7 Felsefenin bilimler arasındaki yeri Kaynakçada gösterilen kitapların ilgili kısımları okunacak.
8 Eğitim nedir? Kaynakçada gösterilen kitapların ilgili kısımları okunacak.
9 Eğitim anlayışları Kaynakçada gösterilen kitapların ilgili kısımları okunacak.
10 Eğitim anlayışları Kaynakçada gösterilen kitapların ilgili kısımları okunacak.
11 Eğitim anlayışları Kaynakçada gösterilen kitapların ilgili kısımları okunacak.
12 Eğitim anlayışları Kaynakçada gösterilen kitapların ilgili kısımları okunacak.
13 Eğitim felsefesinin temel problem ve kavramları Kaynakçada gösterilen kitapların ilgili kısımları okunacak.
14 Eğitim felsefesinin temel problem ve kavramları Kaynakçada gösterilen kitapların ilgili kısımları okunacak.
Kaynaklar
Ders Notu

Ders Notları

Ders Kaynakları

[1]GÖKBERK Macit (2003): Felsefe Tarihi, Remzi Kitapevi, İstanbul.
[2]Akarsu Bedia, Çağdaş Felsefe Kant´tan Günümüze Felsefe Akımları, İnkılap Kitabevi.

[3]Cevizci, A.(2014). Eğitim Felsefesi, Ankara: Say Yayınları.

[4]Cevizci, A.(2015). Felsefeye Giriş, Ankara: Say Yayınları.

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir.
2 Farklı disiplinler ile ilgili kavram, fikir ve verileri sınıf öğretmenliği alanı ile ilişkilendirerek bilimsel yöntemle inceler, problemi tanımlar, analiz eder, değerlendirir ve tartışır.
3 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve çözer.
4 Toplum, aile ve bireyin özelliklerine uygun öğrenme gereksinimlerini belirler; bu gereksinimlere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular, değerlendirir ve yönetir.
5 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
6 Küresel ve toplumsal eğitim problemleri (sağlık, güvenlik, çevre, mesleki alanında vb.) ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahiptir.
7 Yabancı literatürü tarayarak alanı ile ilgili güncel bilgileri edinip meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. (European Language Portfolio Global Scale, Level B1).
8 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili sorunlara ilişkin önerilerini etik kuralları dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır.
9 Disiplin içi ve disiplinler arası bir çalışmada bireysel veya takım olarak etkinlikleri planlar, yönetir ve rapor eder.
10 Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir.
11 Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlara yönelik yaratıcı fikirler geliştirir.
12 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili kaliteye yönelik kavramları bilir ve uygulamalar geliştirir.
13 Evrensel ve kültürel değerlere (demokrasi, insan hakları, çevre bilinci, bilimsel, etik ve estetik değerler vb.) sahip çıkar.
14 Türkçeyi doğru ve etkili kullanır.
15 Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 20
2. Ödev 40
3. Ödev 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 5 5
Ödev 3 12 36
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 147
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,88
Dersin AKTS Kredisi 6