Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
A Seç:Drama ve Animasyon Uygulamaları OOE 432 8 2 + 2 3 5
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi TURAN ÇAKIR
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Mehmet KUMRU

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Drama ve animasyonla ilgili temel kavramlar, drama ve animasyon türleri, drama ve animasyonun çocuk eğitiminde kullanılması vb. bilgi ve becerilerin kazandırılması sağlamak

Dersin İçeriği

Animasyon ve dramanın tanımı, dramanın ve animasyonun çocuğun gelişimindeki yeri, dramada ve animasyonda eğitim ortamlarının düzenlenmesinde dikkat edilmesi gereken durumlar, erken çocuklukta drama ve animasyon etkinliklerini uygulama

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Drama ve animasyonla ilgili temel kavramları açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
2 Eğitici dramanın ve animasyonun çocuğun gelişimindeki yerini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
3 Dramada ve animasyonda eğitim ortamlarının düzenlenmesinde dikkat edilmesi gereken durumları açıklar Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev, Performans Görevi,
4 Drama ve animasyon öğretiminde kullanılacak öğretim materyali ve etkinlikleri hazırlar. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
5 Animasyon etkinliklerini uygular Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması, Altı Şapka, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
6 Drama etkinliklerini uygular Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması, Altı Şapka, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Drama ile ilgili temel kavramlar ve çocuklarla dramanın tarihçesi
2 Eğitici dramanın çocuğun gelişimindeki yeri
3 Dramada eğitim ortamlarının düzenlenmesi
4 Dramada eğitimcinin rolü
5 Drama uygulamaları sırasında göz önüne alınması gereken koşullar
6 Dramatik etkinliklerde taklidi oyun, dramada hareket çalışmaları, dramada pandomim, dramada rol oynama
7 Dramada doğaçlama, dramatik etkinliklerde dramatizasyon, dramatik etkinliklerde hikaye tamamlama, dramada hikayelerden oyunlar oluşturma, dramatik etkinliklerde yaratıcı dans
8 Ara Sınav
9 Animasyonun çocuk için önemi
10 Okul öncesi eğitimde animasyon
11 Animasyon hazırlamada dikkat edilecek noktalar
12 Çocuk animatörlüğü, çocuklara yönelik animasyon etkinlikleri
13 Çocuk aktivitelerine uygun kostüm ve aksesuar hazırlama
14 Çocuklarla birlikte çeşitli animasyon uygulamaları
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Ömeroğlu E, Yayla Ceylan Ş,Erbay F, Özyürek A. (2011). Okul Öncesi Eğitimde
Dramatik Etkinliklerden Dramaya Teoriden Uygulamaya. Ankara: Eğiten Kitap Yayınları
Önder A (2010) Yaşayarak Öğrenme İçin Eğitici Drama. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
Balaban S (2010). Çocuklara Yönelik Uygulamalı Animasyon Etkinlikleri. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları
Özer D (2006). Animasyon. Ankara: Kök Yayınevi
Demiriz S, Koç F, Karadağ A, Koca A, Ulutaş İ (2010). Dramatizasyon Araçları Ve Kostüm Tasarımları. Ankara: Kök Yayıncılık
http://hbogm.meb.gov.tr/modulerprogramlar/kursprogramlari/cocukgelisim/moduller/animasyon. 14.06.2012
http://hbogm.meb.gov.tr/modulerprogramlar/kursprogramlari/cocukgelisim/moduller/cocukkos. 14.06.2012

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Erken Çocukluk Dönemi/EÇD, Okul Öncesi Eğitim/OÖE alanı ile ilgili yeterli alt yapıya sahiptir. Bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri EÇD/OÖE süreçlerinde kullanır. X
2 Erken Çocuk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde problem ve sorunlarını saptar, inceler, analiz eder, tanımlar, çözümüne yönelik uygun analitik yöntemler ile teknikleri seçer ve uygular. X
3 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim alanının bileşen ve paydaşlarını bilir, belirler. İlgili, yetkili tüm katılımcıların katkı sağlayıcıların sürece katılımına yönelik planlama, etkinlikler organize eder, uygular. X
4 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinin gereksinim ve sorunlarını karşılamak üzere gerçekçi vizyon ve projeksiyon tasarımları geliştirir, çözüm ve önerilerini uygular. X
5 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araçları seçer, kullanır. Bilişim teknolojilerini en az bir bilgisayar yazılımını (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde) etkin bir biçimde kullanır. X
6 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinde uygulamaya dönük gezi, gözlem, inceleme, araştırma, proje yapar. Ulaştığı bulgu, sonuç ve kazanımları analiz eder, yorumlar. X
7 Erken Çocukluk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde bilgiyi elde etmek tekniklerini bilir. Bu amaçla kaynak araştırmaları yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. X
8 OÖE Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. X
9 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; öğrenmeye açık olarak bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. X
10 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. X
11 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. X
12
13
14
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 30
1. Kısa Sınav 15
1. Ödev 15
1. Performans Görevi (Uygulama) 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 2 10 20
Ara Sınav 1 5 5
Final 1 5 5
Performans Görevi (Uygulama) 1 10 10
Kısa Sınav 2 6 12
Toplam İş Yükü 116
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,64
Dersin AKTS Kredisi 5