Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Öğretmenlik Uygulaması II SBE 402 8 2 + 6 5 10
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. HÜSEYİN ÇALIŞKAN
Dersi Verenler Doç.Dr. YÜKSEL GÜÇLÜ, Prof.Dr. SEVGİ COŞKUN KESKİN, Doç.Dr. YUSUF KESKİN, Dr.Öğr.Üyesi AYŞEGÜL KIRTEL, Prof.Dr. HÜSEYİN ÇALIŞKAN, Doç.Dr. HÜLYA ÇELİK, MEB Personeli , Arş.Gör.Dr. MEHMET UYMAZ, Dr.Öğr.Üyesi SELÇUK URAL,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Mehmet UYMAZ

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Her hafta bir günlük plan hazırlayıp uygulayabilme ve portfolyo hazırlayabilme.

Dersin İçeriği

Her hafta bir günlük plan hazırlama, hazırlanan planı uygulama, uygulamanın okuldaki öğretmen, öğretim elemanı ve uygulama öğrencisi tarafından değerlendirilmesi, değerlendirmeler doğrultusunda düzeltmelerin yapılması ve tekrar uygulama yapılması, portfolyo hazırlama.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Her hafta bir günlük plan hazırlar. Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
2 Sınıf düzeyine uygun etkinlikler düzenler. Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Ödev, Performans Görevi, Sınav ,
3 Hazırladığı planı uygular. Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
4 Yaptığı çalışmalara dayalı olarak portfolyo hazırlar. Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Performans Görevi, Sınav , Ödev,
5 Uygulamalar ile ilgili öz değerlendirme raporu hazırlar. Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Ödev, Sınav , Performans Görevi,
6 Geri dönütler doğrultusunda düzeltmeler yapar. Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Performans Görevi, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Planlama
2 Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama Ders anlatımına hazırlıklarını yapar.
3 Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama Ders anlatımına hazırlıklarını yapar.
4 Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama Ders anlatımına hazırlıklarını yapar.
5 Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama Ders anlatımına hazırlıklarını yapar.
6 Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama Ders anlatımına hazırlıklarını yapar.
7 Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama Ders anlatımına hazırlıklarını yapar.
8 Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama Ders anlatımına hazırlıklarını yapar.
9 Ara Sınav
10 Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama Ders anlatımına hazırlıklarını yapar.
11 Yapılan uygulamanın okuldaki öğretmen, öğretim elemanı tarafından değerlendirilmesi sonucu eksiklerini tespit edilmesi ve düzeltmelerin yapılması Ders anlatımına hazırlıklarını yapar.
12 Düzeltmelerin yapılması ve tekrar uygulama yapılması Ders anlatımına hazırlıklarını yapar.
13 Düzeltmelerin yapılması ve tekrar uygulama yapılması Ders anlatımına hazırlıklarını yapar.
14 Portfolyo hazırlama. Ders anlatımına hazırlıklarını yapar.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

YÖK/Dünya Bankası.(1998) Fakülte-Okul İşbirliği. Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmetöncesi Öğretmen Eğitimi, Ankara.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sosyal Bilgiler eğitimini destekleyen sosyal bilim disiplinlerini tanır ve sosyal bilgiler eğitiminde kullanır.
2 Sosyal bilgiler eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda süreci tasarlar.
3 Sosyal bilgiler eğitimi alanında özel öğretim yöntemlerini uygular, verileri değerlendirir ve bu veriler ışığında toplumsal olayları sosyolojik perspektifle yorumlar.
4 Sosyal bilgiler eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer.
5 Etkin vatandaş olarak sorumluluk bilinciyle küresel ve toplumsal sorunları tespit eder ve bu sorunlara çözüm önerileri geliştirir.
6 Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve ölçme araçlarını kullanır.
7 Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.
8 Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler
9 Yaşam boyu öğrenme kapsamında sözlü ve yazılı iletişim becerileri edinerek mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır.
10 Çevreye ilişkin sorunları tespit ederek çözüm önerileri getirecek projeler tasarlar.
11 Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 5 80
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 15 240
Ara Sınav 1 8 8
Kısa Sınav 2 1 2
Ödev 1 2 2
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 347
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 13,88
Dersin AKTS Kredisi 10